Felújították az Audi A6-ost
Szinte évente farag valamit az Audi az A6 modellsorozaton, a 2015-ös évre most mélyrehatóbb változtatásokat hajtottak végre rajta. A prémium nagykocsi új motorokat és váltóműveket, új lámpákat, valamint továbbfejlesztett infotainment rendszert kapott, ami által még kifinomultabbá, még vonzóbbá vált.
Kívül módosult a singleframe hűtőrács, az első és a hátsó lökhárító, a küszöb, és átalakultak a lámpák illetve a kipufogóvégek. Immár rendelhető LED fényszóró és Matrix LED fényszóró, aktív irányjelzőkkel.
Az elképesztően magas minőségű utastér számtalan kárpit-díszítés kombinációban kérhető, újdonságot jelent a ’flint’ szürke és a salsa vörös színárnyalat. Az első ülések szellőztetés és masszázs funkcióval is megrendelhetők. A csomagtér alapesetben 565 literes és 1680 literig bővíthető, felárért szenzoros nyitással is kiegészíthető.
Az új A6 modellek az MMI rendszer legfrissebb generációját kapják meg, 20 centiméteres monitorral és Nvidia Tegra 30 grafikus chippel. A rendszer a gyors LTE hálózatot használva biztosít különböző online szolgáltatásokat az utasoknak. Vezetői asszisztens rendszerekből is széles a választék; stop & go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, holttér-figyelő és aktív sávtartó, éjjellátó asszisztens és balesetmegelőző pre sense rendszer is elérhető.
Ami a hajtóműveket illeti, azok immár egytől-egyig teljesítik az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát. Az A6 és A6 Avant három TFSI és öt TDI motorral érhető el, a 150-333 lóerős teljesítmény-tartományban. Az erőforrások jelentősen tisztábbak lettek, a széndioxid-kibocsátásuk mintegy 22 százalékkal csökkent. A leghatékonyabb motorok az ’ultra’ megnevezést viselik. Az új S tronic automata váltóval az 1,8 TFSI ultra változat mindössze 5,7 litert fogyaszt, ami 133 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg. A 150 lovas 2.0 TDI ultra is igazi éhenkórász, beéri 4,2 liter gázolajjal átlagosan (109 g CO2/km).
A mérnökök alaposan átfésülték a gázolajos erőforrásokat, és megjelent két új nagyteljesítményű variáns is competition néven. A 3.0 TDI clean diesel 218 vagy 272 lovas változatban rendelhető, a biturbó változat pedig már 320 lóerőt ad le. Az új, 25 éves TDI technológiát ünneplő A6 3.0 TDI competition és A6 Avant 3.0 TDI competition speciális modellekben a blokk 326 lóerőre felhúzott változata dolgozik, amely rövid ideig 346 lóerőt is képes mozgósítani. A csúcsdízelben ráadásul egy nyolcsebességes tiptronic váltomű pakolja a fokozatokat.
A többi motorhoz új fejlesztésű hatsebességes manuális váltó vagy hétgangos S tronic szerkezet csatlakozik. Az elsőkerék-hajtású modellekben egy új fejlesztésű duplakuplungos szerkezet váltja a multitronic váltót. 272 lóerőtől felfelé, a quattro összkerékhajtással szerelt modellekbe hátsó sport differenciálmű rendelhető, amely aktívan variálja a hátsó kerekek közötti nyomatékot.
Széria az Audi drive select menetdinamikai rendszer, ezen felül kétfajta sport felfüggesztés és adaptív légrugózás is választható. Ez utóbbi az emelt és megerősített alvázú A6 allroad quattro-ban is benne van, amely kizárólag 3 literes motorokkal választható.
Az új Audi S6 és S6 Avant négyliteres biturbó TFSI motorja 450 lóerőt ad le, amely minden igényt kielégítő 4,4 másodperces gyorsulást biztosít (4,6 mp a kombi esetében). Az átlagos üzemanyag-fogyasztás mindkét modell esetében 10 liter alatt marad (9,2 és 9,4 l/100 km), amely az erőforrás hengerlekapcsolás technológiájának is köszönhető. A quattro négykerék-hajtás széria, csakúgy, mint a légrugózás.
Az A6-család szupersportos csúcsmodellje, az RS6 Avant elképesztő menetteljesítményekre képes, 3,9 szekundum alatt sprintel százra és eléri a 305 km/órás csúcssebességet. Négyliteres biturbó TFSI motorja 560 lóerőt állít a pilóta szolgálatába, ám nem terheli túl a pénztárcát, a részleges terhelésnél négy hengert kikapcsoló COD rendszer miatt 10 liter alatt fogyaszt (9,6 l/100 km). A fokozatokat nyolcsebességes automataváltó osztja, a futómű 2 centiméterrel ültetett, és akár 21 colos felnik is foroghatnak a kerékjáratokban.
Az átfésült Audi A6-osok értékesítése ősszel indul. Az 1,8 TFSI szedán alapára 38 400, az A6 Avant 1.8 TFSI alapára pedig 40 900 euró. Az A6 allroad quattro 3.0 TDI-ért 56 650 eurót kérnek. Az S6 ára 75 400, az RS 6 Avanté pedig 108 900 euró.