Fényképezőgéppé vált az új Volvo XC60
A kiemelkedően biztonságos prémium autókat gyártó Volvo és Barbara Davidson háromszoros Pulitzer-díjas fényképész és alkotóművész példa nélküli művészeti kísérletre vállalkozott: a világon elsőként különleges fényképsorozatot készítettek az új Volvo XC60 biztonsági rendszereinek fedélzeti kamerái segítségével.
Korábban soha nem használtak fényképezőgépként automobilt. Davidson mintegy harminc felvételt készített az XC60 fedélzeti biztonsági kameráival; a képek teljesen újszerű nézőpontból ábrázolják a dán fővárost, Koppenhágát.
A sorozatot a héten a londoni Shoreditch kerületben, a Canvas Studios Galériában állították ki, majd nemzetközi körútra indul, amelynek során még az év vége előtt számos országba, köztük a tervek szerint Magyarországra is ellátogatnak a felvételek.
„A kollekció szerepe kettős. Egyrészt betekintést enged egy európai nagyváros mindennapjaiba, annak teljes pompájában; másrészt pedig rávilágít azokra az összetett környezetekre, amelyekben élünk. A Volvo XC60-hoz hasonló autók a kamerák és egyéb fedélzeti érzékelők segítségével teszik biztonságosabbá az életet a gyalogosok és a városi közlekedés egyéb résztvevői számára.” – mondta Davidson. „Projektünk kapcsolatot teremt a művészet és a biztonság között, rávilágítva a modern technológia előnyeire.”
Az Emmy-díjjal kitüntetett, többszörös Pulitzer-díjas Barbara Davidson, a Los Angeles Times egykori fotósa a Volvo márkával szerzett korábbi tapasztalatai alapján vállalkozott a közös munkára.
„Nagyon is személyes kapcsolat fűz a Volvóhoz. Tinédzserként szenvedő alanya voltam egy súlyos közúti balesetnek. Az autó felborult, ami normális esetben végzetes következményekkel járt volna. Később elmondták, hogy csak azért éltem túl a balesetet, mert Volvóban utaztam.” – emlékszik vissza Barbara Davidson.
Évente több mint 1,2 millióan veszítik életüket közlekedési balesetben világszerte. A Volvo közlekedésbiztonsági szemléletének alapját valós balesetek adják, amelyeket 1970 óta behatóan tanulmányoznak a márka közúti baleseti kutatócsoportjának (Haverikommission) szakemberei. Az így létrehozott, páratlanul értékes adatbázis birtokában a Volvo közlekedésbiztonsági mérnökei szisztematikusan arra törekednek, hogy minimalizálják vagy teljesen kiküszöböljék a potenciálisan halálos kimenetelű balesetek bekövetkezésének az esélyét.
A svéd autómárka elsőként 2008-ban, az első generációs XC60-hoz kínálta alapfelszerelésként City Safety névre keresztelt autonóm vészfékezési rendszerét. A rendszer csak Svédországban bizonyítottan akár 45 százalékkal csökkentette az ütközések előfordulásának számát.
Az új generációs Volvo XC60 három olyan vadonatúj biztonsági funkciót vezetett be, amelyek szükség esetén a kormányzásba beavatkozva segítik a vezető munkáját. Az úttörő City Safety rendszert új Steer Assist (kormányerő-rásegítés) funkcióval egészítették ki. Az Oncoming Lane Mitigation névre keresztelt új biztonsági rendszer kormányerő-rásegítéssel igyekszik elkerülni a frontális ütközést, míg a Volvo holttérfigyelő rendszere mostantól szintén Steer Assist funkcionalitással mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot. Mindennek köszönhetően az új XC60 az egyik legbiztonságosabb szabadidőjármű az egész világon.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)