/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Finomhangoláson esett át az Audi Q2

2020. szeptember 04. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi Q2 most még egyértelműbben juttatja kifejezésre progresszív karakterét – kívül új fényszórókkal kidolgozott, még markánsabb vonalakkal, míg belül további Audi connect szolgáltatásokkal és vezetői segédrendszerekkel. Az Audi Q2 vonzza a tekinteteket, miközben még élvezetesebb vezetést kínál.

Frissítése során a Q2 hosszúsága néhány milliméterrel, 4,21 méterre nőtt, míg 1,79 méteres szélessége éppúgy változatlan maradt, mint 1,54 méteres magassága. 0,31-os légellenállási együtthatójával (sportfutóművel) élen jár e piaci szegmensben.

A formatervezők ezúttal hátuljának kialakításában is megjelenítették a Q2 elejét és vállövét eddig is jellemző sokszög-motívumot, s a hátsó lökhárítóba integrált diffúzorbetétet nagyméretű ötszög-alakzatokkal formálták meg. Ugyancsak átdolgozták az orr vonalvezetését, a fényszórók alatti felületek most még határozottabban emelkednek ki.

A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács némileg alacsonyabbá vált, így még szélesebb hatást kölcsönöz az autó elejének, rácsbetétje pedig szintén sokszög-motívumot mintáz. Az advanced és az S line felszereltségi szinten a hűtőrács és a motorházfedél között a márka ikonja, az Audi Sport quattro megoldására utaló, keskeny nyílások tűnnek fel. A nagyméretű légbeömlő nyílásokat idéző alakzatok szintén még kifejezőbbek, különösen az S line változaton.

A LED-technikájú fényszórók már az Audi Q2 alapkiviteléhez tartoznak, extrafelszerelésként pedig Matrix-LED-fényszórók is rendelkezésre állnak. A nappali menetfényt tíz, egyaránt rombusz-alakú optika mögött működő fénykibocsátó dióda produkálja, míg a dinamikus irányjelző feladatát további hét LED-fényforrás látja el.

A hátsó lámpatestek esetében kétféle LED-opció közül választhatnak a vásárlók, dinamikus irányjelzővel vagy anélkül. Ha a felszereltségben a Matrix-LED-fényszórók is szerepelnek, hátul az alapkivitelhez tartozik a dinamikus irányjelző. Mindezeken túl nyitásakor, illetve zárásakor az új Q2 fényszórói és hátsó lámpái egyéni fényanimációjával is vonzza a tekinteteket.

A kompakt SUV-modell színpalettáján öt új árnyalat is szerepel. Az Almazöld premierjét tartja az Audi kínálatában, míg a Manhattan-szürke, a Navarra-kék, a Nyílszürke és a Turbókék a Q2 választékában számít újdonságnak. A C-oszlopok pengemotívuma a karosszéria színére fényezve vagy felszereltségtől függően fekete, szürke vagy ezüstszínben jelenik meg. A karosszéria alsó részének kiegészítő elemei háromféle kivitelben állnak rendelkezésre: alapesetben szemcsés fekete, míg az advanced szinten Manhattan-szürkére, az S line változaton pedig a karosszéria színére fényezett felülettel.

Az Audi Q2 belső dizájnja külseje feszes formai nyelvezetének harmonikus folytatása. A légbefúvó nyílásokat és a sebességváltókart egyaránt újszerű megjelenés jellemzi. Az alapváltozat helyett az S line belső kialakítást is megrendelhetik a Q2 vásárlói, s mindkét utastérváltozat szabadon kombinálható a három külső kivitellel. Az extrafelszerelésként rendelhető hangulatvilágítás-csomag plusz részeként a műszerfal dekorbetétjei és a középkonzol térdtámaszai egyaránt elegáns háttérvilágítást kapnak.

Újdonság a kínálatban a Dinamica mikroszálas anyag, amely az Alcantara kárpitot váltja le. Az Audi nyolc csomagba rendezte kárpitanyagait és belső színeit, amelyek közül négy az alapkivitelű, négy pedig az S line utastérhez választható. Az extrafelszereléseket szintén csomagokba csoportosították, specifikáció szempontjából áttekinthetőbbé téve a széles kínálatot. Az Audi a jövőben valamennyi modellsorozatára alkalmazni kívánja e koncepciót. A kompakt SUV csomagterének térfogata változatlanul 405, illetve a hátsó üléstámla lehajtását követően 1050 liter.

Az ajánlat a kezelés és a kijelzők területén is többszintű, s az analóg kombinált műszeregységtől és a DAB+ vételt is kínáló MMI Rádió plusz technikától egészen a 12,3 col képátlójú Audi virtual cockpit műszeregységig és a 8,3 col képátlójú képernyővel működő MMI Navigációs rendszer plusz berendezésig terjed. Utóbbi a központi alagút konzolján elhelyezett forgató-/nyomógombbal (MMI touch) vagy természetes hangvezérléssel működtethető.

Az MMI Navigációs rendszer plusz technikája a gyors adatátvitel szolgálatában LTE-modult is tartalmaz, illetve WLAN-hotspotot is kínál, amellyel az utasok mobileszközeiket csatlakoztathatják. Ez az infotainment csúcsrendszer az Audi connect szolgáltatásait is elhozza a Q2 fedélzetére, köztük az online közlekedési információkkal. Egyaránt újdonság az Audi connect vészhívás és szerviz és az Audi connect távirányítás szolgáltatás, például az autó lezárását vagy épp üzemanyagszintjének és rendelkezésre álló hatótávjának lekérdezését is lehetővé téve a távolból. A járműtulajdonos ennek során a myAudi alkalmazást veheti igénybe okostelefonján.

Az Audi Q2 erőteljes benzinmotorral érkezik: az 1,5 TFSI teljesítménye 150 LE, s 250 Nm maximális forgatónyomatékot produkál. Az év végéig további TDI- és TFSI-motorok is érkeznek, s valamennyi megfelel az új Euro 6 AP kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az 1.5 TFSI erőforrással szerelt Audi Q2 alapkivitelében hatfokozatú manuális sebességváltóval gördül le a szerelőszalagról, extrafelszerelésként pedig a hétfokozatú S tronic váltóművel is megrendelhető. Egyes motorváltozatokhoz a quattro összkerékhajtás is rendelkezésre áll, amelynek többlamellás tengelykapcsolója új generációs technika, s a motor forgatónyomatékát szükség szerint részben vagy akár egészben is a hátsó kerekekre irányíthatja.

A progresszív kormányzás itt a szériafelszereltség része. Kívánságra az Audi a karosszériát 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutóművet is szállít, további alternatívaként pedig a kényelem és a dinamika közötti tartományt szélesítő csillapításszabályzással kiegészített felfüggesztés szerepel a programban. Ekkor az egyébként önállóan is megrendelhető Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer is a felszereltség része.

A Q2 bizonyos vezetői segédrendszerei közvetlenül a felsőkategóriából érkeztek. A szériafelszereltséget bővítő Audi pre sense front radarérzékelőjével figyeli az autó előtti területet, s az éppen igénybe vett forgalmi sáv nem szándékos elhagyására figyelmeztető berendezés is az alapkivitelhez tartozik. A vezetői segédrendszerek Biztonság csomagja a sávváltás-figyelmeztetés, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, valamint az Audi pre sense basic és Audi pre sense rear technikáit foglalja magában.

A vezetői segédrendszerek Vezetés (Drive) csomagja az adaptív menetasszisztens formájában olyan új high end rendszert is tartalmaz, amely az MMI Navigációs rendszer plusz navigációs berendezéssel, az Audi virtual cockpit műszeregyeséggel és az S tronic sebességváltóval rendelhető együtt, s számos menethelyzetben átveheti a vezetőtől a gyorsítás, a lassítás és a forgalmi sávon belüli kormányzás feladatát.

Az Audi Q2 2020 szeptemberétől rendelhető az európai piacokon, alapára várhatóan 8 747 000 forint körül alakul, a 150 lóerős 1.5 TFSI motorral pedig 9 270 000 forinttól vásárolható meg. A piaci bevezetésre érkezik az exkluzív felszereltségű „edition one” különleges modellváltozat is, amely Almazöld vagy Nyílszürke színben, specifikus elemekként pedig szürke kontrasztárnyalatú S line lökhárítóval és nagyméretű tetőlégterelővel készül. Külső kiegészítői, mint a visszapillantó tükrök házai és az Audi-karikák, feketére fényezve tűnnek fel, emellett Matrix-LED-fényszórók, az Audi Sport 19 colos könnyűfém keréktárcsái és sportfutómű teszi még karakteresebbé megjelenését.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/