Forró szedánt mutatott a Mercedes
A forró ferdehátú után a Mercedes bemutatta a lépcsőshátú A-osztály felpaprikázott változatát is. Az A 35 4MATIC Saloon ugyanazt a kétliteres, 306 lóerős turbómotort kapja meg, mint az ötajtós, s a hétfokozatú duplakuplungos váltómű, az AMG felfüggesztés, valamint az AMG Performance összkerékhajtás is alapáron jár.
Az A 35 szedán megkapta a jellegzetes AMG kiegészítőket, mint a sportosabb első lökhárító alsó toldattal, a 18 colos kerékgarnitúra (opcióként 19-es is elérhető), a vaskos oldalküszöbök, a hátsó diffúzor és élspoiler, a kerek kipufogóvégek, továbbá az ezüst króm díszítőelemek szerte a karosszérián.
Bent, a teljesen digitális műszerfalon különleges, AMG-specifikus megjelenítési felületek választhatók; a legsportosabb képernyőn középen a fordulatszámmérő jelenik meg, s a többi lényeges információ tőle balra és jobbra függőlegesen jelenik meg. Az AMG menüből a sofőr speciális adatokat is előhívhat. A perforált bőrrel behúzott kormánykerék alul lapított, s galvanizált acél váltófülek vannak rajta. A feláras AMG Performance volán érdekessége a jobboldali tekerőgomb integrált kijelzővel, továbbá a baloldalon található színes piktogrammal ellátott gombok. Az AMG vezetési programok közvetlenül a kormányról aktiválhatók.
A kocsi orrában dolgozó 2 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 306 lóerőt ad le 5800-as fordulaton, maximális nyomatéka pedig 400 Nm a 3000-4000-es fordulatszám-tartományban. Az élénk reakciókkal és érzelmes hanggal megáldott erőforrás a beépített rajtelektronika segítségével 4,8 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsítani a kocsit. A tempo 250 km/óráig fokozható. A motorhoz sportos természetű hétfokozatú duplakuplungos automataváltót kapcsoltak, amelyen keresztül intelligens négykerék-hajtási rendszerre zúdul az erő. A nyomatékelosztás dinamikusan változik, a tisztán fronthajtástól egészen az 50:50 százalékos tengelyek közti arányig.
A sofőr öt különböző menetprogram közül választhat, csúszós, komfortos, sportos, sport + és egyéni beállítások állnak rendelkezésre. Sport és sport + módban még erőteljesebb hangzású a kipufogórendszer, a start/stop rendszer inaktív, a váltó pedig egyszerre több fokozatot is képes visszapakolni. A sztenderd sport felfüggesztés mellett elérhető adaptív csillapítással dolgozó AMG Ride Control rendszer is. A fékrendszer is felnő a feladathoz, elöl 35 centis lyuggatott tárcsák és 4-dugattyús nyergek, hátul pedig 33 centis perforált tárcsák lassítanak.
Az A 35 szedánhoz felárért még számos izgalmas kiegészítő választható, mint például az AMG Track Pace, ami lényegében egy virtuális versenymérnök. A Track Pace az MBUX multimédiás rendszer része és versenypályán haladva több mint 80 járműparamétert rögzít. A szektor- és köridőket is folyamatosan mutatja, színekkel érzékeltetve az időkülönbségeket. A gyors körök után természetesen lehetőség van az adatok elemzésére és eltárolására. Az ismertebb versenypályák (pl. Nürburgring, Spa) előre fel vannak töltve a rendszerbe, de újak létrehozására is lehetőség van. Az MBUX kiterjesztett valóság funkciója arra is képes, hogy a középső képernyőn illetve a head-up displayen mutassa a pályák ideális vonalvezetését.