Gázüzemű Mazda3 Tokióban
A A Mazda az idei Tokiói Autószalonon bemutatja a Mazda3 sűrített földgázzal hajtott változatát. A tanulmányautó normál benzinnel és sűrített földgázzal (CNG) is képes működni. Arról egyelőre nincsenek hírek, hogy később Európában is tervezik-e egy gázüzemű változat forgalmazását. Mazda az idei Tokiói Autószalonon bemutatja a Mazda3 sűrített földgázzal hajtott változatát.
A Mazda3 a vállalat legfontosabb modellje, a globális összeladás több mint 30%-át képviseli, illetve már a harmadik modell, amelyet teljesen az alapoktól terveztek újra. A Mazda az új kompaktot többféle igény kielégítésére szánja; amellett, hogy számos üzemanyaggal használható lesz, nem veszik el belőle a vezetés öröme. A hajtáslánc-változattól függetlenül a Mazda3 mindegyik verziójában Skyactiv motor dolgozik majd – ezzel is alátámasztva a technológia rugalmasságát.
A CNG-hajtású autók keresletének növekedésére válaszként a Skyactiv CNG tanulmány egy olyan dual-fuel rendszert használ, amely mind benzinnel, mind sűrített földgázzal működőképes. Mivel a CNG motorok nagy nyomáson égetik el az üzemanyagot, és a Skyactiv-G benzinmotorok 14:1-es sűrítési arányuk miatt már eleve teljesítik ezt a feltételt, a CNG-hajtás pár apró módosítással előállítható volt. A CNG-vel hajtott motorok 20%-kal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki, mint az ugyanakkora benzinmotorok. Európában, így hazánkban is talán még inkább egy LPG-hajtású változat lehetne a sikeresebb, de ilyen modell kifejlesztéséről egyelőre nem esett szó.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)