Genfben debütál a Citroën DS4 Racing
A Citroën DS család életében újabb fejezet kezdődik az idei Genfi Autószalonon: bemutatkozik a DS4 Racing Concept tanulmányautó. A Citroën Racing mérnökei és formatervezői a DS3 Racingtől ihletve vették kezelésbe a DS4-et, és a márka versenyrészlegéhez illő tulajdonságokkal ruházták fel.
A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatkozó koncepcióautó nevéhez méltón a versenypályák világát idézi. A szériaváltozatnál 35 mm-rel alacsonyabb, nyomtávja elöl 55 mm-rel, hátul 75 mm-rel nagyobb, és olyan kiegészítőket kapott, mint a diffúzor, az első lökhárító toldat valamint a küszöb és sárvédő szélesítések. A Citroën Racing által felpiszkált 1,6 literes motor 256 lóerő leadására képes (!), literenkénti 160 lóereje rekordnak számít a szériaautók között. A meggyőző teljesítményhez 155 g/km alá szorított CO2-kibocsátás párosul.
Az autó alváza és futóműve is átalakításon esett át. A fékrendszer elöl négydugattyús fix féknyergeket kapott, valamint hozzá illő, 380 mm-esre növelt átmérőjű féktárcsákat. A Citroën DS4 Racing Concept emellett nagyobb, 19 colos kerekeken és szélesebb, 235/40-es gumikon gördül.
A Citroën DS4 Racing Concept másik jellegzetessége a texturált hatású matt szürke fényezés, ami világpremiernek számít a gépjárművek világában. Az újfajta festékanyag szemcséi egyedi módon kötik meg a fényt, ezáltal az autó vonalai még jobban érvényesülnek. Színe visszafogott és modern, ugyanakkor nagyon erőteljes; nehéz elképzelni megfelelőbbet egy sportkocsi számára. Az autó vonalvezetését kéttónusú tetőlemez és egyedi tervezésű, kétszínű keréktárcsák teszik még kifinomultabbá.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)