/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Giulia GTA: visszatér az Alfa Romeo legenda

2020. március 03. 11:55   |   Autoblog
címkék:  

Az elmúlt több mint egy évszázad során az Alfa Romeo mérnökei és formatervezői szakadatlan lelkesedéssel törtek az innovációra, miközben hűek maradtak a márka génjeihez. A márka 110. születésnapjának tiszteletére az Alfa Romeo olyan típussal nyűgözi le a márka híveit és általában az automobilért rajongó közönséget, amellyel minden idők egyik legemblematikusabb Alfa Romeo típusa, a Giulia GTA előtt tisztelegve teljes mértékben visszatér gyökereihez.

A GTA a „Gran Turismo Alleggerita” kifejezésre utal (az olasz ‘alleggerita’ szó jelentése: könnyített), és 1965-re vezethető vissza, amikor a Sprint GT különleges kiviteleként az Amszterdami Autókiállításon a reflektorfénybe lépett a Giulia Sprint GTA. Ez a Giulia Sprint GT megjelenésével azonos, ám alumíniumból készült karosszériát kapott, így a közúti változat 900 kilogrammos tömegével szemben mindössze 745 kg-ot nyomott.

A mérnökök az 1,6 literes, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt erőforrást sem hagyták érintetlenül. A dupla gyújtású motor már az utcai kivitelben is tekintélyes 115 lóerőre volt képes. Az Alfa Romeo hivatalos versenyistállójának, az Autodeltának a mérnökei azonban a teljesítményét 170 lóerőre növelték. Az újonc versenysikerei egy percet sem várattak magukra. A modell egymás után háromszor diadalmaskodott az európai túraautó-bajnokságban, világszerte tucatnyi országos bajnoki címet és több száz futamgyőzelmet könyvelhetett el. A GTA ezt követően az Alfa Romeo sportosságának megkérdőjelezhetetlen jelképévé vált, a GTA betűszó pedig olyan sikeres lett, hogy a nagyközönség szemében hamarosan a sportos Alfa Romeo személyautók teljes kínálatát képviselte.

Az új Giulia GTA kifejlesztése során az Alfa Romeo mérnökei az aerodinamika tökéletesítése és a még kiválóbb vezethetőség mellett mindenekelőtt a tömeg csökkentésére összpontosítottak, méghozzá ugyanazokat az irányelveket követve, amelyeket az 1965-ös Giulia GTA esetében is alkalmaztak.

Az aktív aerodinamikai jellemzők tökéletesítésével megnövelték a leszorítóerőt. Az ezen megoldások kivitelezéséhez szükséges technikai ismeretek közvetlenül a Forma-1-ből származnak, kiaknázva a Sauber Engineering-gel folytatott együttműködést, és felhasználva a Sauber arodinamikai csomagját. Ugyanezt az eljárást alkalmazták az oldalsó kötények, az egyedi hátsó légterelő, valamint az aktív első splitter kialakítása során. A titán kipufogót középen, a szénszálas hátsó diffúzorba integrálva vezették ki.

Ez az Akrapovič rendszer éppúgy vadonatúj, mint azok a központi anyás, 20 colos keréktárcsák, amelyeket korábban soha nem láthattunk szedánra szerelve. A tökéletes nagysebességű vezethetőség érdekében elöl-hátul 50 mm-rel megnövelték a nyomtávot, valamint új rugókat, lengéscsillapítókat és perselyeket fejlesztettek ki.

A GTAm esetében a végletekig optimalizálták az aerodinamikát: nagyobb splittert és szénszálas kompozit hátsó szárnyat szereltek fel, amelyek együtt nagy sebességnél is kiegyensúlyozott leszorítóerőt eredményeznek. Ami a dinamikát illeti, a teljes egészében alumínium építésű, 510 lóerős 2,9 V6-os biturbó erőforrás teljesítménye a Giulia GTA fedélzetén a finomhangolásnak köszönhetően eléri az 540 lóerőt. Ugyanez a csapat optimalizálta az összetéveszthetetlen hangú, új Akrapovič kipufogórendszert is.

Az utastérben számos egyedi részlet ejt bámulatba: a műszerfalat, az ajtópaneleket, a kesztyűtartót, a tetőoszlopokat és az ülések központi sávját Alcantara borítja. Még több Alcantarával találkozhatunk a GTAm kivitelen: a kiszerelt hátsó üléspad helyét teljes egészében kárpitozott üreg foglalja el, ahol formázott rekeszek szolgálnak a bukósisakok és a tűzoltó berendezés elhelyezésére. Nem csak ez teszi azonban különlegessé az új GTAm belső terét: hiányoznak az ajtópanelek, valamint a hátsó ülés, a kilincseket pedig szíj helyettesíti, ami ugyanúgy az autóversenyzés világát idézi, mint a beépített bukókeret.

A motorteljesítmény azonban önmagában kevés a kivételes menetteljesítményekhez. A mérnökök aprólékos munkával faragták le a GTA tömegét; a végeredmény pedig túlzás nélkül lenyűgöző. Összesen nem kevesebb mint 100 kilogrammal csökkentették az autó tömegét. Ehhez szénszálas kompozitokból készítették el a kardántengelyt, a motorházfedelet, a tetőlemezt, az első lökhárítót, az első kerékíveket és a hátsó kerékív-betéteket, valamint a hatpontos Sabelt biztonsági övekkel szerelt sportülések héját.

Alumíniumból készült továbbá a motor, az ajtók és a felfüggesztés elemei; valamint számos egyéb alkatrésznél alkalmaztak kompozit anyagokat. Az oldalablakok és a hátsó szélvédő kerete például a motorsport világából származó polikarbonátból (Lexan) készült. Az autó tömege így mindössze 1520 kg, ami az 540 lóerőre növelt motorteljesítménnyel együtt 2,82 kg/LE tömeg/teljesítmény arányt eredményez. Ez a kiváló viszonyszám nem mindennapi menetdinamikával ruházza fel a Giulia GTA-t. Rajtautomatikájának köszönhetően az autó álló helyzetből villámgyorsan, mindössze 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

A kétüléses Giulia GTAm teljesen alkalmas a közúti közlekedésre, ahol szénszálas első splitterrel és nagyobb hátsó légterelővel hirdeti a felülmúlhatatlan sportosságot. Az azonos motorteljesítményű GTA verzióból hiányzik a hátsó bukókeret, helyette négy ülést találunk a belső térben. A GTA első és hátsó légterelőjét mindennapi, közúti használatra optimalizálták, az ajtópanelek, az ülések és az ablakok a Giulia Quadrifoglióból származnak. Az eredmény: egy teljes használati értékű, hamisítatlan szupersportkocsi.

Az Alfa Romeo Giulia GTA és annak még extrémebb kivitele, a Giulia GTAm összesen 500 példányban készül majd. Ezek a sorszámozott, tanúsítvánnyal ellátott modellek ugyanúgy a világ legkeresettebb gyűjtői darabjai közé tartoznak majd, mint 1965-ös előfutáruk.

Ahogy a Giulia GTA és Giulia GTAm modellek, a hozzájuk társuló, személyre szabott ügyfélélmény is rendkívül exkluzívnak ígérkezik. Az előfoglalási időszakot követően – amely ezennel hivatalosan is megnyílik, és az 500. autó lefoglalásával azonnal véget is ér – minden egyes vásárlóval egy számára kijelölt márka-nagykövet veszi fel a kapcsolatot, aki a megrendeléstől kezdve az átadásig végigkíséri a gondjaira bízott ügyfelet. Az ügyfélélménynek azonban ezzel még távolról sincs vége.

A szerencsés tulajdonosok egy személyre szabott élménycsomaggal is gazdagabbak lesznek: ez egy különleges GTA kivitelű Bell bukósisakot, egy Alpinestars öltözékcsomagot (versenyoverall, kesztyű és cipő), valamint személyre szabott GoodWool autóponyvát tartalmaz. A tartozékok mellett az Alfa Romeo ügyfélélménynek része egy vezetéstechnikai képzés is, az Accademia di Guida Alfa Romeo szervezésében.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/