Év végén érkezik a valaha gyártott legerősebb széria Peugeot
címkék: 508, hibrid, peugeot, peugeot sport engineered, plug-in hibrid
A Peugeot a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be lehengerlő hibrid sportlimuzin koncepcióját. A márka most hivatalosan is megerősítette, hogy forgalomba kerül az 508 Peugeot Sport Engineered, minden idők legerősebb sorozatgyártású Peugeot modellje.
Idén nyártól előrendelhető, és év végén átvehető a valaha létezett legerősebb széria Peugeot, az 508 Peugeot Sport Engineered. A márka villamosítási stratégiájának csúcspontjaként megvalósuló plug-in hibrid zászlóshajó érkezését Jean-Philippe Imparato, a Peugeot márka vezérigazgatója erősítette meg az Automotive News Europe szaklapnak.
A Peugeot és társvállalatai 2018 elején fogalmazták meg ambiciózus villamosítási programjukat. Ennek értelmében 2023-ra a francia autógyártó modellkínálatának minden egyes tagja elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A stratégia már most, kezdeti fázisában látványos eredményekkel szolgálhat: küszöbön áll az EMP2 padlólemezre épülő középkategóriás modellek (508 és 3008) hálózatról tölthető hibrid verzióinak, illetve a kisebb, EMP1-es alapokon nyugvó, városi modellek (208 és 2008) tisztán elektromos kiviteleinek a piaci bevezetése.
A Peugeot jövője tehát fenntartható, ám a vezérigazgató szerint ez kevés: az is fontos, hogy ez a jövő ne legyen unalmas. A márka 124 éves történetén végigtekintve pontosan lehet tudni, hogy mire gondol: a Peugeot az autóversenyzés első perceitől kezdve aktívan és igen sikeresen vesz részt a legkülönfélébb bajnokságokban, a ralitól a túraautó-versenyzésen át a hosszú távú bajnokságokig. Az itt szerzett tapasztalatokat következetesen ültette át sportos utcai típusaiba, mindenekelőtt a mára legendává vált GTI szériákba.
Habár nevében nem szerepel a kultikus három betű, az 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ugyanennek a nemes vérvonalnak a közvetlen leszármazottja: Imparato szerint ugyanis a villamosított PSE veszi át a GTI helyét a modellkínálat csúcsán.
A névváltás azonban aligha hagy hiányérzetet az ügyfelekben. Az 508 PSE lesz ugyanis az első olyan sorozatgyártású Peugeot, amelynek a teljesítménye meghaladja a 300 lóerőt. A cégvezető szerint nagyobb teljesítményű villanymotorjainak köszönhetően az összkerékhajtású 508 PSE 360 lóerős lesz, hatvannal több, mint a Peugeot jelenlegi Hybrid4 hajtáslánca. A tanulmányautóval ellentétben nem csak csapott hátú szedán, hanem kombi karosszériával is elérhető lesz a csúcsmodell, átlagos CO2-kibocsátása pedig 50 g/km alatt marad.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)