/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Gyökeresen átalakult és villamosított lett a Ford Kuga

2019. április 02. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

A Ford ma Amszterdamban leleplezte a vadonatúj Kuga SUV-ot, amely teljesen új külső dizájnnal, tágasabb kabinnal és prémium szolgáltatásokkal érkezik. A modellváltozatok és hajtásláncok kínálata minden eddiginél szélesebb, választható Titanium, ST-Line és Vignale kivitel, továbbá a megszokott belsőégésű motorok mellett háromféle hibrid verzió is rendelkezésre áll.

A vadonatúj Kuga a Ford közepes méretű városi terepjáró modelljének harmadik generációját képviseli. 2008-as bemutatása óta a Ford több mint egymillió darabot adott el az autóból Európában.

A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális C2 padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell tömege 90 kg-mal alacsonyabb a most kifutó Kugáénál. Mindemellett az új építési mód jobb törésbiztonsági tulajdonságokat eredményez, és 10 százalékkal kedvezőbb torziós merevséget, ami javítja a menetdinamikát. A C2 padlólemeznek köszönhetően a Ford közepes méretű modelljeinek utastere is tágasabb lehet, a dizájnerek pedig látványosabb és dinamikus formatervet készíthetnek.

A vadonatúj Kuga különleges új külső dizájnját formásabb idomok, letisztultabb vonalak és prémium arányok jellemzik. Az áramvonalas sziluettet hosszabb tengelytáv teszi lehetővé, így az autó kényelmesebben rugózik és stabilabban fut. Hosszabb lett a motorháztető is, alacsonyabbra szabták a tetővonalat, a hátsó szélvédőt pedig jobban megdöntötték. A gondosan megtervezett választék egymástól jól megkülönböztethető modelljei a Kuga Vignale, ST-Line és Titanium variánsok, amelyeknek egyedi karaktere hűen tükrözi tulajdonosaik egyéniségét.

A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez kínál majd elektromos hajtáslánc-opciót. A vadonatúj Kuga kínálatát már ennek jegyében alakította ki a vállalat, így az autóhoz egyaránt megrendelhető a plug-in hibrid, a mild hibrid és a full hibrid hajtáslánc-technológia.

Kuga Plug-In Hybrid: A vadonatúj modell bemutatásától kezdve megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével.

A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Ford első európai plug-in hybrid modellje 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben.

Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át. A teljes feltöltés egy külső 230 voltos csatlakozóról várhatóan mintegy 4 órát vesz majd igénybe. A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát.

Kuga EcoBlue Hybrid: A Kuga EcoBlue Hybrid változat még takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának működését. A mild hibrid technológiában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. Az autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 132 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km.

Kuga Hybrid: A Kuga Hybrid öntöltő, tisztán elektromos hajtást is kínáló full hibrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll. A Kuga Hybrid változat 2020 második felétől lesz kapható; az elsőkerék-hajtással és intelligens összkerékhajtással egyaránt megrendelhető autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 130 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l/100 km.

Mindezek mellett a vadonatúj Kuga vásárlói a Ford EcoBoost benzinmotorok és a Ford EcoBlue dízelmotorok közül is választhatnak, amelyek megfelelnek a legújabb, károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A motorokhoz hatfokozatú kéziváltó vagy egy új nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik. A 1,5 literes dízelmotor 120, a 2 literes egység 180 lóerőt ad le, a benzines turbó pedig 1,5 liter lökettérfogatából 120 vagy 150 lóerőt hoz ki.

A Kuga kínálatában először jelennek majd meg a választható üzemmódok, lehetővé téve, hogy a vezető egy pillanat alatt átállítsa a gázreakciókat, a kormányrásegítés erősségét, a kipörgésgátló karakterisztikáját és az automata sebességváltó kapcsolási ütemezését, hozzáigazítva az autó működését és teljesítményét a pillanatnyi közlekedési helyzethez. A Normal, Sport és Eco beállítások mellett két további üzemmód is rendelkezésre áll: a Csúszós út beállítás magabiztosabb tapadást kínál a havon és a jégen, a Mély hó/Homok üzemmód pedig segít lendületben tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

A vadonatúj Kugával minden eddiginél egyszerűbb feladat lesz a vontatás, legyen szó akár egy kis utánfutóról vagy egy nagyméretű lakókocsiról; erről két innovatív megoldás és az akár 2250 kilogrammos vonatási képesség gondoskodik. A csomagtérben elhelyezett gomb segítségével elektromosan ki- és behajtható a vonóhorog. Emellett az autóhoz egy könnyen kezelhető, leszerelhető vonóhorog is rendelhető.

A Kuga által nyújtott utazási élmény alapja a kényelem, a tágas kialakítás és a rugalmas alakíthatóság. A második üléssorban a kategória legtágasabb terét kínáló vadonatúj Kuga 44 mm-rel szélesebb és 89 mm-rel hosszabb, mint a kifutó modell, tengelytávolsága pedig 20 mm-rel nőtt. Mindez 43 mm-rel nagyobb vállteret és 57 mm-rel nagyobb csípőteret jelent az első üléssorban, míg hátul 20 mm-rel nőtt a válltér és 36 mm-rel a csípőtér. És bár az autó 20 mm-rel alacsonyabb a kifutó modellnél, a vadonatúj Kuga elöl mégis 13 mm-rel, hátul pedig 35 mm-rel nagyobb fejteret kínál. A hátsó szélső üléseken utazók most először élvezhetik az ülésfűtést, és az egész hátsó üléssor hátrébb csúsztatható, vagy előrébb tolható (így 67 literrel növelhető a csomagtér). Egy távkapcsoló segítségével a második üléssor egyszerűen síkba dönthető.

A Magyarországon 2020 elejétől rendelhető új Kuga kínálatában megjelenő FordPass Connect beépített modem segítségével az autó olyan WiFi-hotspottá válik majd, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást.

Az új, 12,3 colos LCD digitális műszeregység az iparágban elsőként alkalmazott szabadformázású technológiával készül, ezért a felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A 24 bites “valós színskálájú” digitális műszeregység részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat.

Egy új B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket. Az 575 wattos rendszerben 10 hangszóró található, köztük egy külső mélynyomó.

A vadonatúj Kuga rengeteg modern vezetéssegítő technológiát kínál. A Ford által most először alkalmazott holttérfigyelővel kiegészített sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

A Ford szakemberei a gyalogos- és kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve egy új kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

A Stop & Go rendszerrel, sebességkorlátozást felismerő és sávközép funkciókkal kiegészített adaptív sebességtartó automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság, és a hosszú utakon kevesebb stresszt jelent az autó sávban tartása. A Kuga az első európai Ford SUV, amelyben megjelenik a Head-Up Display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról. Ezen kívül az autóhoz elérhető keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített holttérfigyelő rendszer, aktív parkolóasszisztens, kikerülő kormányzási asszisztens, első-hátsó kamera, adaptív fényszórórendszer és ütközés utáni fékezés funkció.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/