Hamarosan itt van az új Fiat Panda
A Fiat az év legfontosabb autós seregszemléjén, a Frankfurti Autószalonon mutatta be a Panda harmadik generációját. A közkedvelt kisautó modernebb formájú lett, emellett komfort és biztonság tekintetében is továbbfejlődött. Gyártása még az idén megkezdődik.
Bár nőtt néhány centimétert, 365 centis hosszával a Panda még mindig a miniautók közé tartozik. 164 centiméter széles (keskeny?) és 155 centiméter magas, tehát igazi „dobozos", amely akár öt felnőttet is el tud szállásolni.
A kisautó elegánsabb lett elődjénél; vonalain finomítottak és kerekítettek a tervezők. A frontrészt a horizontális hűtőrács, a konvex motorháztető és a kerekített fényszórók határozzák meg. A lámpák alatt nappali fényt adó LED-eknek is kialakítottak helyet. Az új Panda egyedi jellemvonásai a kisméretű hátsó oldalablakok, valamint a hátsó szélvédővel egyazon magasságú, függőlegesen álló hátsó lámpák. Összességében elmondható, hogy a kisautó immár jobban belesimul a Fiat aktuális modellválasztékába.
Az utasteret a lehető legnagyobbra vették, számtalan tárolórekeszt alakítottak ki benne és a variálhatóságot magas szintre emelték. A hátsó üléspad osztható és sínen csúsztatható, míg az első utasülés támlája lefektethető és asztallá alakítható. A hátsó ülések lehajtásával a Panda csaknem teljesen sík rakteret kínál és kivételesen hosszú tárgyak is szállíthatók vele.
A műszerfal nemcsak színes, hanem fantáziadús is, jobb oldalában pedig egy nagyméretű polcot alakítottak ki, mint az ős-Panda esetében. A tervezők a vártnál tágasabb lábteret értek el a megszokottnál magasabb üléspozícióval, a vékonyított üléstámlákkal és a váltókar műszerfalra szerelésével. A Panda erőssége a kiváló körkörös kilátás is, az ablakfelületeket itt nem kicsinyíti divatos, emelkedő övvonal.
A motorpalettán a legfontosabb változás a Nemzetközi Év Motorja díjat bezsebelt 0,9 literes, kéthengeres TwinAir motor megjelenése, amely kétféle teljesítményszinttel lesz elérhető. Szívó változatban 65, míg turbós kivitelben 85 lóerőt termel. Start/stop rendszer is jár hozzá. A benzines motorválasztékot az átfésült, 1,2 literes, 69 lovas Fire motor teszi teljessé.
1986-ban a Fiat Panda volt az első 4 méter alatti autó, amelybe dízelmotort szereltek, így természetesen az újból sem maradhatott ki a gázolajos egység. A kisautóba a második generációs 1,3-as Multijet turbódízel 75 lóerős változatát szerelik be, amely ciklusonként már nyolc befecskendezésre képes. Magától értetődően ehhez is szériában jár a Start&Stop rendszert. A későbbiekben csatlakozik a kínálathoz a 80 lóerős, benzin/metángáz üzemű TwinAir Turbo Natural Power és a benzin/LPG üzemű, 69 lovas 1,2 EasyPower hajtómű is.
Az értékesítés kezdetén az új Panda csak elsőkerék-hajtással lesz választható, ám nem kell sokat várni a 4×4-es kivitelre sem. A TwinAir motorhoz később elérhető lesz a Dualogic robotizált automata váltómű és a kategóriában elsőként, a Panda radaros ütközés-elkerülő rendszerrel is kiegészíthető lesz. Ez városban, 30 km/órás sebességig pásztázza az utat, felismeri az akadályokat és ha kell, állóra fékez, hogy elkerülje a ráfutásos baleseteket.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)