/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Három új GM sebességrekord

2006. augusztus 29. 17:34   |   Autoblog
címkék:  

A GM Performance Division és partnere, a So-Cal Speed Shop három új szárazföldi sebességrekordot állított fel Ecotec motorokkal hajtott Chevykkel.


A csapat augusztus 13-án már megdöntött két sebességrekordot a G/FCC (G Class/Unblown Fuel Competition Coupe) és a G/BFALT (G Class/Blown Fuel Altered Coupe) osztályban két Chevy Cobalt SS-szel. Mindkét autót a GM sportosztályának mérnöke, Mark Dickens vezette.


A szívómotoros, E85-ös üzemanyaggal, azaz etanollal hajtott Student Project Cobalt SS először a Doc Jeffries által 1987-ben felállított 244 km/órás rekordot döntötte meg 249 km/órával, majd utána saját eredményét felülmúlva, nitrogénoxidot használva megfutotta a 276 km/órás új csúcsot. A rekorder Cobalt a versenyhét alatt gyakorlatilag mindegyik E85 futamon rekordot futott, és érdekessége, hogy üzemanyag rendszerét három hölgy mérnök tanuló alakította át. Az etanolos Chevy Cobalt “alakítása” azért is mérföldkő, mert Boneville-ben bármilyen extrém üzemanyagfajtát használhatnak a versenyzők a nitrometántól kezdve a metanolig.

Dickens augusztus 15-én a feltöltött Chevy So-Cal Cobalt SS volánja mögött is szárnyakat kapott, ugyanis a két nappal korábbi 349 km/órás rekordját 395 km/órára javította. Mark Dickens és társa, Jim Minneker immár a 600 tagot számláló “200 MPH club” tagjai (320 km/h).

A GM rekordok sora ezzel még nem ért véget, ugyanis a G/BFMR osztályban (G Class/Blown Fuel Modified Roadster) induló, a Haas Racing és a So-Cal Speed Shop által közösen épített Haas Roadster 313,7 km/órás új csúcsot futott. A roadstert egy kétliteres, turbós Ecotec erőforrás mozgatta. A sofőr David Haas volt.  


Rekordot futni egyébként korántsem olyan könnyű a sóstó medrében, hiszen amint egy jármű megdönti a korábbi csúcsot és kvalifikálja magát, leküldik a pályáról és másnap futnia kell egy “versenykört”. A két sikeres kísérlet átlaga adja a végeredményt. A csapat negyedik autójának, a G/BFCC osztályban induló (G Class/Blown Fuel Competition Coupe) Chevy So-Cal HHR-nek az új rekordját például nem sikerült hivatalossá tenni, ugyanis a kvalifikációs futam végén megsérült és nem tudott tovább menni. Pedig Jim Minneker 32 km/órával gyorsabban hajtott a korábbi rekordnál, 394,6 km/órát mutatott a mérőműszer.  

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/