/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Háromajtós Clio kombi és új Twingo a Renault-tól

2007. március 12. 15:26   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon a Renault megmutatta a nagyközönségnek az új Twingo szériaváltozatát, valamint lerántotta a leplet a háromajtós Clio kombiról.

A Genfi Autószalon egyik legnagyobb érdeklődéssel várt újdonsága az új Renault Twingo volt, mely a vártnál kevésbé ütős formában született újjá. A Twingo Concept még egy merész, lendületes kisautó benyomását keltette, a végleges változat azonban kicsit sótlan. Holott az előd 15 évig volt a piacon, másfél évtized után azért a francia mérnökök ennél nyugodtan elengedhették volna kicsit jobban magukat. Most már persze kár keseregni, valószínű azonban, hogy a kicsit aygós, kicsit C1-szerű újdonságból nem megy majd el ugyanúgy 2,4 millió darab, mint az elődből.

Míg az előző Twingo egy gömbölyded kis gombóc volt, az utód inkább kicsit szögletes benyomást kelt, jóval kevesebb a báj benne. Az új modell 3,6 méter hosszú, városi szaladgálásra szinte tökéletes, az előd mozgatható hátsó padja után ezúttal négy önállóan tologatható szék kapott helyet az autóban. A csomagtartó mérete 165 és 285 liter között lehet az ülések pozíciójától függően, kétszemélyes üzemmódban azonban közel egy köbméteresre növelhető a raktér.

Az új Twingóval természetesen elsősorban a fiatalokat próbálja megszólítani a Renault, így van mp3-lejátszó, bluetooth-kapcsolat, minden, ami a modern kor vívmányaival tisztában lévő korosztálynak fontos lehet. Zenéket “kívülről” is lehet hozni, aki akarja, saját pendrive-ját vagy iPodját is csatlakoztathatja az audiórendszerhez.

Galéria megtekintése

Ami a motorpalettát illeti, három benzines és egy dízelmotor közül lehet majd választani, a leggyengébb 1,2 literes 60 lóerővel. Ugyanekkora a következő benzines is, de abból 75 lóerőt sajtoltak ki, az 1,5-ös dízel 65 lóerővel kelleti magát. A legizgalmasabb darab, a tanulmányból ismert száz lóerős turbós 1,2-es csak a GT-változathoz dukál majd, melyet a 15″-os felnikről, sportosabb lökhárítókról és krómozott kipufogóvégről lehet majd megismerni. A Twingo GT 9,8 másodperc alatt éri el a százas tempót.

Szintén Genfben mutatta be a Renault a Clio kombi változatát, mely egyelőre csak tanulmány formájában létezik. A franciák elsősorban azoknak szánták a Grand Tour Conceptet, akiknek bejön a Clio III formavilága, de kicsit tágasabb belső térre vágynak. Az autó orra gyakorlatilag megegyezik a sima Clióéval, minthogy azonban showcarról van szó, fényszórói ledesek. A kombi összesen 21 centiméterrel lett hosszabb, ez 4,2 métert jelent, különc megoldás, hogy a konstrukció ennek dacára maradt háromajtós. Kombitól ez merőben szokatlan dolog.

A Grand Tour Concept csomagtartója 430 literes, születését mintha a Samsung szponzorálta volna: az első ülések háttámlájába az elektronikai óriás jóvoltából LCD-képernyők kerültek, a puttonyban pedig egy fényképezőgépnek, egy hordozható számítógépnek, és egy digitális videokamerának alakítottak ki helyet. A raktérből ezen felül egy szék is kihúzható, igazi kirándulóautóvá változtatva a tanulmányt. Az elöl 18, hátul 19-es felniken gördülő Clio Grand Tourer Concept a Renault Clio Sportból ismert 200 lóerős, kétliteres erőforrást kapta, mely 7,2 másodperces százas sprintet biztosít.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/