Hétszemélyes kompakt SUV a Mercedestől
címkék: glb, kompakt suv, mercedes-benz, suv, szabadidőautó, új glb
A Mercedes bemutatta az új GLB-t, a márka első hétszemélyes, kompakt méretű szabadidőautóját. A méretben a GLA és a GLC közé illeszkedő SUV tágas és remekül variálható belső térrel rendelkezik, egyébként pedig a legkorszerűbb erőforrásokat és technológiákat vonultatja fel. A kompakt SUV a Mercedes-Benz mexikói gyárában, illetve a kínai piacra Pekingben készül majd. Európai forgalmazása még ebben az évben elindul.
Manapság már minden harmadik eladott Mercedes-Benz szabadidőautó és minden negyedig értékesített csillagos modell kompakt méretű, nem csoda tehát, hogy a Mercedes még tovább bővíti kompakt járműcsaládját, igyekezve minden piaci rést lefedni. A GLB-vel nyolcra emelkedik a kompakt Mercedes modellek száma. Tavaly már 609 ezren döntöttek valamelyik kompakt Mercedes mellett, s a számuk egyre csak emelkedik.
A 4634 mm hosszú, 1834 mm széles, 1658 mm magas és 2829 mm tengelytávú GLB öt- és hétüléses kivitelben lesz rendelhető, az első hét személy szállítására alkalmas kompakt SUV a márkánál. A hely az első két sorban óriási, s a két hátsó, felhajtható ülésen is 1,68 méteres magasságig kényelmesen lehet utazni. Az ötüléses kivitel alapban 560 literes csomagteret kínál, míg bővítve 1755 literes raktér alakítható ki, amelyek kivételesen jó értékek a szegmensben. Az utastér ráadásul rugalmasan rendezhető, ugyanis a második üléssor székei 140 milliméter hosszan tologathatók, a támláik pedig több fokozatban dönthetők. Sőt, felárért az első utasülés támlája is lefektethető.
A Mercedes-Benz GLB az új modellekből ismerős műszerfalat vonultatja fel, szélesvásznú cockpittal, MBUX multimédiás rendszerrel és ebben az esetben robusztus, offroados dizájnnal. A vezetői asszisztens rendszereket az S-osztályból emelték át és a legmagasabb színvonalat hozzák. A továbbfejlesztett kamera és radarrendszereknek köszönhetően a GLB akár 500 méterre képes előre látni és részlegesen autonóm üzemmódban is képes haladni. A kanyarok, kereszteződések és körforgalmak előtt például maga tudja beállítani a sebességét.
A GLB megrendelhető 4MATIC összkerékhajtással és az úgynevezett Off-Road Engineering csomaggal is. Utóbbi a Multibeam LED fényszórórendszerrel kombinálva speciális offroad világítást is kínál. A 4MATIC rendszer folyamatosan variálja a nyomatékot a tengelyek között, de befolyásolható az egyes menetprogramok által. Normál körülmények között, Eco és Comfort programban a nyomatékelosztás 80:20 arányú, míg Sport állásban 70:30 arányú. Terepjárásnál, tehát Off-road üzemmódban a kuplung központi differenciálműként funkcionál és 50:50 arányú nyomatékelosztást valósít meg.
A GLB kizárólag feltöltött négyhengeres motorokkal lesz megvásárolható, mint a többi kompakt Mercedes modell. Az átdolgozott, rendkívül korszerű erőforrások nagy teljesítményt és tiszta, takarékos üzemet kínálnak. A bázis aggregát a GLB 200 modellt hajtó, a Renault-Nissannal együttműködésben készülő 1,33 literes turbómotor, 163 lóerős teljesítménnyel és 250 Nm-es nyomatékkal. A másik benzines aggregát a GLB 250 4MATIC-ban dolgozó 2 literes turbós gép, 224 lóerővel és 350 Nm-es nyomatékkal. A dízel palettán két erőforrás sorakozik; az 1951 köbcentis motor 150 (GLB 200 d), illetve 190 lóerőt (GLB 220 d) ad le 320, illetve 400 Nm nyomaték kíséretében. A gázolajos motorok egyébként a továbbfejlesztett kipufogógáz-kezelési megoldásoknak hála már most teljesítik a 2020-ban hatályba lépő RDE 2-es emissziós normát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)