Hibrid hajtást kapott a legerősebb kombi Porsche
címkék: hibrid, panamera, plug-in hibrid, porsche, sport turismo, turbo s e-hybrid
A Panamera limuzin után az új kombi modellbe is beszerelték a Porsche legcombosabb hibrid hajtásláncát. A Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismóban a 4 literes biturbó benzinmotor és a villanymotor párosa brutális 680 lóerőt termel, ráadásul a maximális nyomaték már kicsivel az alapjárat fölött elérhető, így a hibrid Panamerának nem sok természetes ellensége akad az úton.
Minden idők legmagasabb használati értékű Porschéja, a Panamera Sport Turismo is megkapta az először a limuzinban alkalmazott, hálózatról tölthető hajtásláncot, így most első ízben Panamera modellsorozat csúcsán hibrid modelleket találunk. Nem tettek mást, mint hogy a biturbó V8-as benzinmotort egy villanymotorral fejelték meg, így új dimenzióba ugrottak a menetteljesítmények, ugyanakkor a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkent.
A 4 literes biturbó V8-as motor 550 lóerőt termel, míg a villanymotor 136-ot, együttes, 850 Nm-es nyomatékuk pedig már 1400-as fordulatszámon megjelenik. Az erőt egy nyolcfokozatú duplakuplungos váltómű továbbítja a kerekek felé. Ha a maximális, 690 lóerős rendszerteljesítményt kihasználják, a Panamera kombi 3,4 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, s újabb 8,5 másodperc elteltével eléri a kétszázas tempót. Csúcssebessége 310 km/óra. Eközben tud nagyon takarékos is lenni, a NEDC szerinti átlagfogyasztása mindössze 3 l/100 km, energiafogyasztása pedig 17,6 kWh/100 km.
A Turbo S E-Hybrid Sport Turismo elektromos üzemben 49 kilométert képes megtenni, tehát zöld rendszámozható. Ekkor maximálisan 140 km/órás sebességet érhet el. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 14,1 kWh és töltőtől illetve áramforrástól függően 2,4-6 óra alatt feltölthető.
A hibrid kombi a második Panamera generáció összes innovációját megkapta, így a digitális műszerfalat és a hátsókerék-kormányzást is. Tetőspoilere egyedi a szegmensben, ugyanis a vezetési szituációtól és a beállított menetmódtól függően háromféle szögben rögzíthető. S akár 50 kilogramm plusz leszorítóerőt is képes generálni. 170 km/órás sebességig a légterelő mínusz 7 fokos szögben, a tető ívét követve áll, e sebesség fölött azonban plusz 1 fokos szögállásra vált át, fokozva a stabilitást. Sport és Sport Plus menetmódban, 90 km/óra fölött a légterelő automatikusan teljesítményállásba helyezkedik. De arra is képes, hogy például nyitott napfénytetőnél, 90 km/óra fölött a turbulenciát ellensúlyozandó, 26 fokos állásszöget vesz fel.
A Sport Turismóba könnyebb be- és kiszállni a kombis felépítés miatt, hátul nagyobb a fejtér, a magasra nyíló és széles hátfalajtón át pedig könnyű pakolni az autóba. A csomagtartó pereme 628 mm magasan van. A második üléssor 2+1 kivitelű, tehát rövid távon három felnőtt is utazhat itt, opcióként pedig két, motorosan állítható egyes ülés is választható. A Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo egyébként 425 literes csomagteret kínál, ami az üléstámlákat lehajtva 1295 literesre növelhető.
A Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo már megrendelhető, németországi alapára 188 592 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)