Hibrid hajtású és gázos Volkswagenek Genfben
címkék: cng, dsg, elektromos, genf, golf, hibrid, passat, scirocco, sharan, volkswagen
34 év után újra visszatér a kétajtós VW Scirocco, négyszemélyes utastérrel, TDI és TSI motorokkal, 122 és 200 lóerő közötti teljesítménnyel.
A Volkswagen hét modellje világpremierjét ünnepli a Genfi Autószalonon, köztük lesz a Scirocco, a 3,4 literes fogyasztású Golf TDI Hybrid, a 150 lóerős Passat TSI EcoFuel kombi, továbbá a Sharan BlueMotion és a Golf 4Motion kombi.
34 év után újra visszatér a kétajtós VW Scirocco, négyszemélyes utastérrel, TDI és TSI motorokkal, melyek teljesítménye 122 és 200 lóerő között lesz. A Golf TDI Hybridben egy high-tech dízelmotor dolgozik együtt egy elektromotorral és egy 7-fokozatú DSG váltóval. A tanulmányautó nem eszik többet 3,4 liter gázolajnál 100 kilométeren. A sofőr a hajtást rábízhatja csak a dízelmotorra vagy a belsőégésű motor – elektromotor párosra, de dönthet úgy is, hogy kizárólag az elektromos hajtásra hagyatkozik. A járműbe stop-start funkciót is beépítettek.
A Passat TSI EcoFuel kombit is Genfben láthatjuk először, amely a mostanában divatos bioetanol és hidrogén helyett természetes gázzal megy. Közvetlen befecskendezéses TSI turbómotorja 150 lóerőt ad le, tehát lassúnak nem nevezhető. Az EcoFuel kombi 100 kilométerenként 5,2 kg gázt fogyaszt el. A CNG-vel (Compressed Natural Gas) is üzemelő Passat kombi és limuzin év vége felé már piacra kerülhet.
A Volkswagen folytatja BlueMotion kampányát is, ennek következő állomása a Sharan BlueMotion lesz. A 7-üléses egyterű állítólag 6,2 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, ami 0,7 literrel kevesebb, mint a hagyományos modelleknél. Egyúttal az autó széndioxid-kibocsátását is mérsékelték, 177 g/km-ről 159 g/km-re. A 140 lovas 2 literes, részecskeszűrős TDI motorral felszerelt Sharan BlueMotion kiszállításai nyáron indulnak.
A következő újdonság a Golf kombi állandó összkerékhajtású változata, a 4Motion. Az autó orrában természetesen TDI motor lakik, azonban mindössze 105 lóerős teljesítménnyel. A 12,9 másodperces gyorsulás és a 185 km/órás végsebesség kielégítő, az átlagfogyasztás pedig remek, 6 liter. A 4Motion modell nagy előnye az elsőkerék-hajtásúval szemben, hogy 100 kilogrammal nehezebb, másfél tonnás fékezett utánfutót vontathat, akár 12%-os emelkedőn is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)