/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hibrid Lexus a 24 órás versenyen

2006. augusztus 18. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Egy Lexus GS 450h osztályában negyedik lett a japán 24 órás versenyen. Tárgyalások folynak a hibrid technika Formula-1-be való bevezetéséről is.

Az ikonként tisztelt Toyota Supra követője minden bizonnyal a Lexus SC 430, legalábbis a japán Super GT sorozatban. A 2006-os idényben 15 csapatból 4 voksolt a Lexus mellett, köztük a Cerumo csapat, amelyik pillanatnyilag a második helyen áll, valamint a Kraft, amelyik a 10. helyen áll a versenyben. Idén először a versenynaptárba bekerült a legendás 1000 km-es suzukai verseny is.

A Lexus SC 430 GT verzióját egy 4,5 literes, 473 lóerős, 32 szelepes V8-as erőforrás mozgatja, igen gyorsan, hiszen a kocsi önsúlya mindössze 1100 kilogramm.

A 4585 mm hosszú és 1925 mm széles versenyautóba hatfokozatú szekvenciális váltót és háromtárcsás karbonkuplungot szerelnek, a 13 x 18 méretű Rays felniken pedig körben 330/40-es slick gumik feszítenek.    

Eközben, a múlt hónapban a világ első, hátsókerék-hajtású hibrid limuzinja debütált Japán egyetlen 24 órás versenyén.

A Hokkaido szigetén található Tokachi International Speedway-en rendezett versenyen a Lexus GS 450h “Production-1” osztályában a negyedik helyen, összesítésben pedig a 17. helyen végzett (a 33-ból).

A fárasztó verseny jó alkalmat adott arra, hogy a mérnökök felmérjék a hibrid rendszerekben rejlő potenciált az autósportban; ami egyre időszerűbbé válik, mert már tárgyalások folynak a hibrid technika Formula-1-be való bevezetéséről.

A GS 450h sporttörténelmet írt, csatlakozott a Toyota Priushoz, az első és egyetlen hibrid autóhoz, mely befejezett egy FIA versenyszámot, az 5000 mérföldes Midnight Sun to Red Sea Rally-t 2002-ben.

A 24 órás versenyt letudó Lexus GS motorjához egyébként nem nyúltak, maradt a gyári 340 lóerős összteljesítmény. Pusztán a szükséges módosításokat végezték el az autón. A felfüggesztést, a fékrendszert és a kerekeket lecserélték, ezen kívül mechanikus differenciálművet, bukócső-rendszert, biztonsági üzemanyag-tankot szereltek be és 1550 kg-ra csökkentették a jármű tömegét.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/