Hivatalos: 1500 lóerős az új Bugatti
címkék: bugatti, bugatti ár, chiron, genfi autószalon, új bugatti, veyron
Végre megkaptuk az első hivatalos képeket és információkat a Bugatti Veyront váltó Chironról. A továbbra is négyturbós 8.0 literes W16-ossal szerelt szuperautó 1500 lóerőt és 1600 Nm-t küld az aszfaltra, végsebessége így eléri a 420 km/órát.
Lerántotta a leplet az autók királyáról a Bugatti.
A Chiron a Veyron által megkezdett formanyelv továbbfejlesztett változatát örökölte, s tulajdonképp a Gran Turismo című PlayStation játékhoz készített Vision Gran Turismo koncepció gyártásra érett verziója lett.
A világ leggyorsabb sorozatgyártású autójának címére hajtó négykerekű tervezésekor mindent elkövettek a mérnökök, hogy ne legyen kérdés az elsőség: újratervezett 8.0 literes 16 hengeres, négy turbóval szerelt benzinfalójából 1500 paripát és 1600 Nm-t csikartak ki a mérnökök. Ez elég arra, hogy 2,5 másodpercen belül katapultáljon álló helyzetből 100 km/órára, s meg se torpanjon 420 km/órás végsebességig, amit valószínűleg csak a gumik miatt kellett belőni ennyire, a hajtáslánc biztosan tudna többet is, mivel a gyártó bevallása szerint a valaha elkészített legerősebb és legnagyszerűbb kuplungot rakták a Chironba.
A brutális tempót azonban kordában is kell tartani. Ennek érdekében a karosszéria nagy része szénszálas műanyagból készült, mely könnyebb és merevebb a fémnél, illetve ötféleképp hangolható aerodinamikailag, hogy minden körülmények között megfelelő legyen a tapadás. Ezt persze az elől 20, hátul 21 collos felnikre szerelt új tervezésű Michelin gumik is elősegítik – melyeket könnyebb szerelni és olcsóbb előállítani –, míg a megállásért az elől nyolc-, hátul hatdugattyús féknyergek felelnek a karbon-kerámia tárcsákra harapva.
A belsőt a Veyron vásárlók visszajelzései alapján fejlesztették, és elmondhatjuk, tökéletes munkát végeztek a designerek, még a slusszkulcs is művészi darab lett. A műszerfalon a legfontosabb egységet a kilométeróra képezi, melyet 500 km/óráig skáláztak. A prémium belsőt és hangrendszert olyan extrák is kiegészítik, mint a beépített wifi vagy a navigáció.
A Chiron első ízben a ma nyíló Genfi Autószalonon lesz megtekinthető, míg értékesítése még idén indul. Az 500 darabosra tervezett széria egyes példányaiért minimum 2,6 millió dollárt, azaz mintegy 740 millió forintot kell kifizetni a gyártónak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)