/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hivatalos adatok és képek az Audi RS 6 Avantról

2007. szeptember 05. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi RS6 580 lóerejével az eddigi legpotensebb Audi a színen, s teljesítményével a business kategóriában is előkelő helyet foglal el.


A gyári sajtóanyagból kiderült, hogy az Audi RS6 Avant végül nem 610, hanem 580 lóerős lett, s nem a Lamborghini Gallardo motorját kapta meg, hanem egy új fejlesztésű V10-es, FSI közvetlen befecskendezéses, duplaturbós erőforrás hajtja. Ehhez járul még az állandó összkerék-hajtás és az adaptív sportfutómű, így az RS6 kombi nagyon élvezetes menetteljesítményeket kínál. A hagyományok szerint először a kombi modell mutatkozik be, jövő áprilisban.  


Az Audi RS6 580 lóerejével az eddigi legpotensebb Audi a színen, s teljesítményével a business kategóriában is előkelő helyet foglal el. A duplaturbós tízhengeres hajtóműnek van némi köze az S6-ot és S8-at mozgató erőforráshoz, de tulajdonképpen minden alkotórészét újratervezték és két turbót aggattak rá. A V10-es blokk 670 mm hosszú és mindössze 278 kilogrammot nyom. A motor gőzgép módjára tolja az autót, hiszen a két turbó mindig bődületes nyomatékot szolgáltat: 1500-tól 6250-es fordulatszámig jelen van a 650 newtonméteres nyomaték. Az RS6 Avant, bár 2025 kiló a súlya, 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és 14,9 másodperc alatt éri el a 200 km/órás sebességet. A gyártók egyezménye szerint a száguldás 250 km/óráig tart, de biztos vagyok benne, hogy a nevesebb Audi tunerek néhány száz euróért boldogan kiiktatják majd a korlátot. Figyelemreméltó adat az is, hogy az RS6 minden lóereje csak 3,5 kilogrammot mozgat. Az FSI direkt befecskendezés precízen, akár 120 bar nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe, a sűrítés pedig turbómotorhoz képest igen magas, 10.5:1. A hatékony égés miatt a gyári átlagfogyasztás csupán 13,9 l/100 km. No és igen, a motor hangja. Az Audi mérnökei lelkesítő, telt hangot ígérnek, és aki még többre vágyik, opcionálisan sportkipufogót is rendelhet.

Az óriás hajtóműhöz hatfokozatú tiptronic váltót csatlakoztattak, ami különlegesen rövid kapcsolási időkkel bír. A quattro összkerék-hajtás középső diffije alapesetben a nyomaték 40%-át az első, 60%-át a hátsó tengelyre továbbítja, így az RS6 irányíthatósága páratlanul dinamikus. A felfüggesztési rendszert a nagy teljesítményhez hangolták, de a komfortérzetet is igyekeztek megtartani. A beépített Dynamic Ride Control (DRC) rendszer kanyarban és egyenetlen útfelületen mérsékli a karosszéria mozgásait, de opcionálisan háromféle csillapítás karakterisztika is rendelkezésre áll. Komfortos, dinamikus és sportos mód közül választhat a pilóta, utóbbi programnál az ESP csak későn avatkozik be, de ki is kapcsolható. Alapfelszereltség a 19-es felniszett 255/40 R 19-es abroncsokkal, de extraként kérhető 20 hüvelykes garnitúra 275/35 R 20-as gumihengerekkel és kerámia fékrendszerrel. 


Ahogy megszokhattuk, az RS modellek külseje feltűnően sportos, de nem agresszív. Az RS6 Avant tiszta optikát kapott, ami a funkciónak van alárendelve. A singleframe hűtőrács ezúttal matt alumínium keretű, a rácsozás pedig fekete és gyémánt mintájú. A fényszórók is egyediek, ugyanis tartalmazzák a bixenon izzókat és a ködfényszórókat is. Nappali fényt adó diódacsíkok is jutottak az RS6-ra, melyek igen határozott fellépést kölcsönöznek a kombinak. Hátul a diffúzoros kötény és a két darab ovális kályhacső alapján azonosítható be az autó, oldalt pedig a látványosan kiszélesített kerékjáratok tűnnek fel. A motorháztető és az első sárvédők alumíniumból vannak. Az RS6 Avant alapból metál/gyöngyház festést kap, a Sepang kék, Monza ezüst és a Monterrey zöld színeket pedig kizárólag az RS6 számára tartották fent.     

Az utastér sportos eleganciát és exkluzivitást áraszt, a magas összeszerelési és kidolgozási minőség adott. A karbon, az alumínium, a bőr és az Alcantara egyedi hangulatot teremtenek. A kormánykerék lehet háromküllős sport kivitelű, vagy a képen látható, alul lapos verzió, amin ugyanúgy megtalálhatók a funkció gombok és a váltófülek. Az RS-dizájnú műszerfalra turbónyomás-mérőt, olajhőfok-mérőt és köridő-mérőt is telepítettek.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/