Hivatalos: vége a Mercury-nak
A Ford ma bejelentette, hogy valóban beszünteti a Mercury modellek gyártását. A készleteket végkiárusítással, akciós áron kívánják leépíteni még nyáron, a gyártókapacitást pedig az év végéig teljesen felszámolják. A meglévő ügyfeleket – jellemzően vállalatokat – a Ford luxusmárkájára, a Lincolnra próbálják meg “átszoktatni”.
A detroiti gyártó a márka rohamosan csökkenő népszerűsége miatt határozta el a gyártás beszüntetését. Májusban 9100 darab fogyott az Egyesült Államokon kívül alig ismert Mercury modellekből, míg Fordból 175 ezer darab kelt el a hazai piacon: A Mercury májusi forgalma ráadásul 11 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, miközben az amerikai autópiac egésze májusban már a hetedik hónapja bővült.
A középkategóriás Ford és a prémiumkategóriás Lincoln közé pozícionált Mercury legfőbb problémája, hogy a fogyasztói vélemények szerint túlságosan hasonlít a Fordhoz; a Mercury-k csupán "optikai tuninggal" ellátott Fordnak tűnnek, ezért aztán a vevők többsége végül a több ezer dollárral olcsóbb Ford modellek közül választ. A törzsközönség korösszetétele is a megszüntetés mellett szól; statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidősebbek a piacon, átlagosan 55 évesek.
A nagy amerikai autógyárak közül a Ford az egyetlen, amely állami segítség nélkül vészelte át a tavalyi válságos évet. A társaság idén az első negyedévben 2,1 milliárd dollár adózott nyereséget ért, míg egy évvel korábban 1,4 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. A sikert főként a viszonylag olcsó kisautók, például a Fiesta és a Focus modellek növekvő népszerűsége, és a radikális szerkezetátalakítási program hozta meg. Az átalakítás részeként a cég egyebek között megvált európai luxusmárkáitól, a Land Rovertől, a Jaguártól és a Volvótól.
MTI
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)