/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hogyan alakulhat ki a rajtsorrend Brazíliában, ha elmarad az időmérő?

2024. november 03. 09:42   |   Autoblog
címkék:  

Mivel vasárnapra is esőt jósolnak São Paulóban, hogyan alakulhat ki az F1-es rajtrács, ha az időmérőt a további esőzések miatt törölni kell?

A szombati kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt São Paulóban az F1 elhalasztotta az időmérő edzést vasárnap reggelre, mindössze néhány órával a nagydíj tervezett kezdése elé.

Azonban, ha további eső érkezik, ez újabb komplikációkat okozhat, és fennáll annak a lehetősége, hogy az időmérő egyáltalán nem kerül megrendezésre.

Ilyen esetben a sportszabályzatban nincs meghatározva konkrét kritérium, hogy hogyan kellene összeállítani a rajtrácsot.

Ez a szabály már módosításra került a jövő évre, így 2025-től a világbajnoki sorrend alapján állna fel a rajtrács, ha nem lehet időmérőt tartani – azonban ez az új szabály túl későn született ahhoz, hogy az idei szezonban alkalmazzák.

Így tehát jelentős szabadság áll rendelkezésre a rajtrács kialakításában – de mik a lehetséges opciók?

Az egyik lehetőség a 2025-ös szabály alkalmazása lenne, azaz a világbajnoki sorrend figyelembevétele.

Bár ez hivatalosan nincs benne az idei szabálykönyvben, az F1 dönthet úgy, hogy mégis alkalmazza ezt a megoldást.

Ez esetben Lando Norris indulna az első helyről, míg Max Verstappen a hatodik helyre szorulna vissza, mivel a háromszoros világbajnok öt rajthelyes büntetést kapott a versenyre.

Azonban a hétvége során már volt pályán futás, mivel a pénteki napot nem zavarta meg az eső.

Az első szabadedzést késés és megszakítás nélkül megtartották, és mind a 20 versenyző mért kört tudott futni.

A sportszabályzat 39.4 (b) cikke leírja, hogy a “nem besorolt” versenyzők “a P3 (vagy ha sprintkvalifikációt is rendeznek, akkor a P1) edzés alapján kerülnek sorrendbe”.

436596669_440060762082428_8702184095026514609_n

Ez azonban várhatóan több csapat ellenállásával találkozna, különösen azokkal, akik eltérő tervekkel futottak ezen az edzésen. Például a P1 eredményének alkalmazása esetén Max Verstappen az utolsó helyről indulna.

További bonyodalmat okoz, hogy a sprint időmérőt is megrendezték pénteken, amely alapján egyesek azt állíthatják, hogy a versenyzők “besoroltak”, annak ellenére, hogy ez a szakasz normál körülmények között nincs összefüggésben a fő versennyel.

A szabályzat 42.3 cikke kimondja: “Azok a besorolt versenyzők, akiknek összesen 15 vagy kevesebb rajtbüntetésük van, ideiglenes rajthelyet kapnak, amely egyenlő az időmérő edzés vagy sprint kvalifikáció eredményével plusz a rajtbüntetések összegével.”

Ez lehetőséget ad arra, hogy a stewardok a fő verseny rajtrácsához a sprint kvalifikáció alapján határozzanak meg sorrendet, amely esetben Oscar Piastri rajtolhatna az első helyről Norris előtt, míg Verstappen a büntetése után a kilencedik helyről indulna.

Végső soron, mivel a szabályzatban nincs egyértelmű útmutatás, a versenybírók bármilyen kritériumot alkalmazhatnak, ha az időmérő elmarad.

Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/