Homokfutót épít az Ariel
Az Ariel elkészíti az Atom terepes változatát, amelyet a januári Autosport kiállításon mutatnak be a nagyközönségnek. A csővázas, emelt hasmagasságú, bütykös gumikra állított Nomad az Atom erősségeire épít, így nagy élvezet lesz vezetni, erdei utakon vagy kétkerék-hajtású autóknak rendezett ralifutamokon is.
A Nomad az Atom műszaki tartalmát örökölte, de hosszú rugóutakkal, nagy kerekekkel és komplex bukócső-rendszerrel bír, ami ideálissá teszi a kiépített utaktól távoli autózásra. A borulásvédő csövezés A-oszlopokat is tartalmaz, s az Atommal ellentétben a szélvédő itt alapfelszerelés. Sokféle kerék/abroncs kombináció lesz elérhető a Nomadhoz, de a prototípusokat 15 colos felnikkel és 235/70 méretű terepmintás gumikkal tesztelték.
A motor a Honda négyhengeres blokkja, ezúttal azonban kompresszor nélkül. A 2,4 literes egység 200 lóerőt szolgáltat és hatfokozatú Honda manuális váltó tartozik hozzá. A hajtott hátsó kerekek tapadását sztenderd mechanikus differenciálzár segíti, de opcióként kifinomultabb megoldások is rendelkezésre állnak majd.
A Nomad súlya a módosítások és megerősítések ellenére 700 kilogramm körül alakul, ami 150 kilóval több az Atoménál, viszont kevesebb, mint feleannyit nyom egy hagyományos terepjárónál. A Nomad súly/lóerő aránya négyszerese például a Land Rover Defenderének.
Az Ariel Nomad alapárát 30 ezer font körülire becsülik. Januártól veszik fel rá a rendeléseket, az első példányokat pedig az év közepén szállítják ki.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)