Idén is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája
címkék: autómárka, bmw, legértékesebb, márkaérték, mercedes-benz, toyota
Tizenöt év után továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája – ez derült ki az Interbrand frissen közzétett „Best Global Brands” listájáról. A szervezet az ezredforduló óta rangsorolja a világ száz legértékesebb cégét. Ehhez három tényezőt vesznek figyelembe: megvizsgálják a vállalat anyagi helyzetét és működési profitját; kielemzik, mennyire befolyásolja a márkanév a fogyasztók vásárlási döntéseit; valamint felmérik, mennyire képes megtartani ügyfeleit a márka.
Akárcsak tavaly, idén is 15 autómárka került fel az Interbrand „Best Global Brands” listájára, köztük egy új szereplő, a Subaru, amely a századik helyen búcsúztatta a tavaly ugyanott debütáló, ám a listáról idén kiszorult Teslát. A többi szereplővel ellentétben idén egy márka, a BMW veszített értékéből 2017-hez képest, a legtöbb autógyártó szerény, de tisztességes értéknövekedést könyvelhetett el a tavalyi évhez képest. Köztük is a legnagyobb mértékű (a listára először tavaly felkerült Ferrari kiugró eredményét nem tekintve) emelkedéssel a Toyota számolhatott, így nem csoda, hogy a japán gyártó megőrizte vezető pozícióját az autóiparon belül, illetve hetedik helyét a globális rangsorban.
A listára felvett 15 autógyártó értéke együttesen öt százalékkal nőtt egy év alatt; idén eléri a 269 905 milliárd dollárt (a listát vezető Apple egymaga 214 480 milliárd dollárt ér). Ennek csaknem egyötödét, 19,79 százalékát teszi ki a Toyota, szemben a tavalyi 19,56 százalékkal. Érdekesség, hogy a Toyota önmagában értékesebb, mint a Volkswagen-csoport listán szereplő három márkája együttvéve (35,095 milliárd dollár). Utóbbiakat a konszernek szintjén a BMW és a Mini párosa is megelőzi (46,260). A Hyundai és a Kia együtt 20 460 milliárd dollárt ér.
A teljes idei rangsor a következő címen tekinthető meg: https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2018/ranking/
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)