Ilyen a tökéletes autószerviz járvány idején
címkék: átvizsgálás, autószerviz, fertőtlenítés, koronavírus, márkaszerviz
A koronavírus-járvány egészségügyi és emberi szempontból egyaránt speciális felkészülést igényel a márkaszervizektől. A Toyota és a Lexus márkáknál részletesen utánajártunk, hogyan zajlik a karbantartás és az ügyfélkezelés a korlátozások idején.
A március közepén elrendelt veszélyhelyzet, majd a hónap végén kihirdetett kijárási korlátozások nyomán mindannyiunknak át kellett terveznie a mindennapokat. Egyik napról a másikra új folyamatokra, szokásokra, eljárásokra lett szükség. A feladatok azonban nem változtak, hiszen az élet lelassult ugyan, de meg nem állt. Igaz ez a márkaszervizek tevékenységeire is: tökéletesre csiszolt munkafolyamatokat kellett most a pillanatnyi követelményekhez igazodva, de a minőségi elvárásokból a legkevesebbet sem engedve átalakítani. Hogy megtudjuk, ez milyen feladatokat vont magával, és mennyire volt eredményes, felkerestük a két márka legnagyobb hazai szervizeit, a Toyota Mayert és a Lexus Budát, ahol a cégek vevőszolgálati vezetőit, Parag Attilát és Balog Zsoltot kérdeztük az intézkedésekről és tapasztalatokról.
„Ahhoz, hogy megértsük a változásokat, érdemes előbb megismerni, hogyan zajlik nálunk egy szervizlátogatás normál körülmények között” – kezdi a beszélgetést Parag Attila. ”Miután az ügyfél a megbeszélt időpontra megérkezik a szervizbe, a munkafelvevő fogadja, és átveszi tőle a járművet. Ennek során ketten együtt körbejárják a járművet, rögzítik az adatokat és a szervizfeladatokat, részben az ügyfél kérése, részben a munkafelvevő javaslatai alapján. Ezt követően fóliaborítás kerül a kormánykerékre és a sebességváltóra, az ülés védőhuzatot kap, a vezető előtti lábtérben pedig papírbetétet helyeznek el, majd a munkafelvevő beviszi az autót a műhelybe. A szervizfeladatok végeztével a technikus visszaviszi a parkolóba a járművet, és eltávolítja a védőelemeket. Végül a munkafelvevő ismerteti az elvégzett munkát, majd az ügyfél fizetés után (amennyiben nem garanciális javításról volt szó) távozhat. Az átvétel átlagosan 15, a visszaadás öt percet vesz igénybe.”
„Ami ebben a folyamatban fontos változás, hogy ügyfeleink most jelentősen nagyobb arányban jelentkeznek be az online felületen keresztül, mint korábban” – veszi át a szót Balog Zsolt. „Szintén népszerűbbé vált a hozom-viszem szolgáltatás. Ügyfeleink jellemzően szenvedélyesen szeretnek vezetni, ám most, hogy korlátozott a mozgásterük, örömmel veszik, ha elmegyünk az autójukért, majd karbantartás után visszavisszük. Ebben egyébként előnyünkre tudtuk fordítani a kényszerhelyzetet. Mivel kevesebb a szalonban a munka, most az értékesítők, a menedzserek keresik fel régi ügyfeleiket, akik szemmel láthatóan örülnek, amikor meglátják, hogy egy régi ismerős gondoskodik autójukról.”
A higiéniai óvintézkedések eleve alaposak mindkét márkánál, hogy ezen a téren nem volt szükség alapvető változtatásokra. A lépések sora ugyanakkor most minden esetben alapos fertőtlenítéssel zárul: a Toyota Mayer gyári technológiát alkalmazva sterilizálja a teljes szellőzőrendszert, míg a Lexus Buda autómosójában dolgozó kollégák ellenőrzött összetételű fertőtlenítőszerrel, Fózonerrel permetezik be és törlik le az érintési pontokat. Ez különösen fontos: a modern autók igényes belső terét csak körültekintően kiválasztott anyagokkal szabad kezelni; a nem megfelelő vegyszerek hosszú távon károsíthatják a felületeket. Mindkét szerviz térítésmentesen, a normál szolgáltatást kiegészítve biztosítja a csírátlanítást az ügyfeleknek.
Az ügyfelektől tehát nem követelnek különösebb áldozatot a koronavírushoz kapcsolódó óvintézkedések, csupán a fertőtlenítés extra időigényével – a klímatisztítás esetében tíz perccel, az ózonos kezelésnél 50-60 perccel – kell számolniuk. Nem mindegy, persze, hogy ezt milyen körülmények között töltik.
„Szigorúan betartjuk az előírt távolságokat, a szalon és a márkaszerviz bejáratánál szenzoros kézfertőtlenítő adagolókat helyeztünk el, illetve kérésre ingyenes steril maszkot biztosítunk ügyfeleink számára. Az ügyféltereket naponta többször, speciális anyagokkal takarítjuk, illetve a szalon előtti, félig fedett területen ülőbútorokat helyeztünk el, így szép idő esetén ügyfeleink a szabadban, friss levegőn várhatják meg autójukat” – ismerteti a felkészülés részleteit Parag Attila. A felületek folyamatos fertőtlenítése, az ügyfelek által szabadon elvehető védőmaszkok a Lexus Budánál is maguktól értetődők.
Akadnak, persze, akiket mindez hidegen hagy, és csak egy kérdés foglalkoztat: vajon elveszítik-e a gyári garanciát, ha nem szeretnének, vagy nem tudnak időben részt venni az előírt átvizsgáláson. A jó hír, hogy erről szó sincs. A veszélyhelyzet idején a Toyota és a Lexus rugalmasan kezeli a garanciális feltételekben előírt szervizintervallumokat.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)