Nagyon dögös lesz az új Kia Optima
A Kia bemutatta az új K5 limuzint, amely lejtős farkialakításával és új orrkiképzésével a márka formanyelvezetének új evolúciós lépcsőfokát képviseli. A rendkívül látványos és sportos szedán a Kia legfejlettebb modellje, első- és összkerékhajtással, továbbá nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval is kapható lesz. 2020 első felében érkezik meg a piacra, Európában Optima néven árulják majd.
Az új Kia K5/Optima a márka eddigi legsportosabb formatervét viseli magán. A tigrisorr hűtőmaszk új verzióját láthatjuk rajta, amely most első ízben a LED-es fényszórókat is magában foglalja. Új vonás a ‘szívdobbanás’ nappali világítás is, amely az autó által kiváltott heves érzelmekre utal. A K5 frontrésze összességében kifejezetten agresszív és semmivel össze nem téveszthető. A ritka szövésű hűtőrács középen összeszűkül, alul méretes légbeömlő tátong, kétoldalt pedig éles, függőleges ‘légfüggönyök’ virítanak.
A kocsi oldalról is igen dinamikus, az ablakfelületek hátrafelé szűkülnek, a tető pedig fokozatosan lejt, kupés format kiadva. Ezt még jobban kihangsúlyozza a krómozott ablakkeret, amely a C-oszlopnál nem lefelé fordul, hanem rendhagyó módon a hátsó szélvédőt fogja körbe. Teljesen egyedi a hátsó lámpa fénycsíkja is, amely a far teljes szélességében, szaggatottan fut végig.
A K5 egyébként 20 mm-rel alacsonyabb elődjénél (1445 mm), emellett mintegy 50 mm-rel hosszabb (4905 mm) és 25 mm-rel szélesebb (1860 mm). A tengelytávjába 45 mm-t toldottak be, most 2850 mm-es. Bőséges helyet kínál öt személynek és csomagjaiknak.
Teljesen új a belső berendezés is. Bár egyelőre nincsen róla kép, a műszerfal vadonatúj kialakítású, amely fokozatosan minden új Kia modellben meg fog jelenni a jövőben. A műszerfal középső részére erősített infotainment kijelző helyett a K5 a fő műszeregységgel fizikailag összekapcsolt szélesvásznú kijelzőt vonultat fel. A csúcsfelszereltségű modellben 31 cm átmérőjű digitális műszeregység és 26 cm átmérőjű érintőkijelző terül el a sofőr előtt. Számos fedélzeti berendezés hangparancsokkal vezérelhető. A biztonsági rendszerek arzenálja teljes, s a kocsi kettes szintű autonóm vezetésre is képes. Emellett a K5 az első Kia, amelybe autonóm parkolási funkciót is építettek.
Az új K5/Optima új fejlesztésű Smartstream erőforrásokkal lép piacra, s a típus történetében először összkerékhajtással is kapható lesz. Az észak-amerikai és koreai piacon a K5 elsősorban egy 1,6 literes T-GDi turbómotorral lesz elérhető, amely 180 lóerőt és 265 Nm nyomatékot ad le. Piactól függően a nagy szedán 2 literes MPI szívómotorral (152 LE, 192 Nm), 2 literes CVVL változó szelepvezérléses egységgel (160 LE, 196 Nm) és 2,5 literes GDi aggregáttal (194 LE, 246 Nm) is megvásárolható lesz.
Az Észak-Amerikában megjelenő K5 GT modellben ennek a motornak a feltöltött változatát találjuk majd, amely 290 lóerőre és 422 Nm-es nyomatékra képes. A kettős, többpontos és direkt befecskendezéssel operáló erőforrás 6,6 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 100 km/órára. Ahogy eddig is, a K5/Optima többféle hibrid hajtáslánccal is megjelenik majd. A motorokhoz hatfokozatú kézi vagy nyolcsebességes automata váltómű tartozik, de a 2,5 T-GDi erőforráshoz nyolcgangos duplakuplungos váltóművet kapcsolnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)