Ilyen lesz az új Volkswagen Passat
Azt már régebb óta tudjuk, hogy a következő VW Passat csak kombi kiadásban jelenik meg, de milyen újdonságokra számíthatunk az augusztusban bemutatkozó modelltől? A gyártó szerint egyszerűen „nagyobb, kényelmesebb és magasabb minőségű” lesz.
Már a küszöbön a VW egyik legnépszerűbb és sok éven át csúcsmodelljének, kilencedik generációja, melyet szintén utolért a SUV láz miatti keresletcsökkenés, s bár nem járt olyan rosszul mind a Ford Mondeo, a négyajtós, azaz szedán változattól így is búcsút kellett intenünk.
Az új Passat már csak Variant kiadásban lesz elérhető, viszont temérdek hajtáslánccal, hogy mindenki megtalálja a stílusához legjobban illőt: dízel (TDI), benzines (TSI), lágyhibrid (eTSI) és PHEV (eHybrid), azaz konnektorról tölthető, aminél az elméleti maximum elektromos hatótáv elérheti akár a 100 kilométert is köszönhetően a 18,5 kWh-s akkupakknak. További jó hír, hogy nem csak „normál” oszlopokon lesz tölthető, hanem a villámgyors DC töltőkhöz is be lehet állni vele, így percek alatt nyerhetünk emissziómentes kilométereket.
A formavilágot illetően egyelőre csak a kémfotókra és gyári anyagokra támaszkodhatunk, ezek alapján az új Tiguan jegyeit láthatjuk majd viszont – ami a VW friss, sportos formanyelvét jelenti. Ugyan még nem látszik minden, a gyári álca alatt kivehető pár részlet: elől a széles hűtőmaszk és az optikailag összekötött fényszórók a leghangsúlyosabbak – melyekben elérhető az IQ.Light LED Matrix technológia – míg oldalról a már megszokott Variant sziluett köszön vissza ötküllős nagyobb vagy tízküllős kisebb alufelnikkel. A hátsó részen a szintén összekötött (LED) lámpák, fals diffúzor és a szélvédő fölé érő szárny a legjellegzetesebb vonások.
A belsőről nem sokat láttunk, de az eddigi ismeretek alapján digitális műszerfal, 14 irányban állítható ergoActive első ülések 12,9 vagy 15 collos központi érintő kijelző és opcionális head-up (szélvédőre vetítő) kijelző kap helyet az utastérben.
Ahogy már megszokhattuk, a modellváltással méretnövekedés is jön, méghozzá nem kevés. Az új Passat 14 cm-rel hosszabb lesz az elődnél, ezzel együtt a hátsó lábtér 5 centivel nyúlik meg, a csomagtartó pedig 690 literre (40-nel) növekszik, mely a hátsó ülések lehajtásával akár 1920 literre (+140l) gyarapítható. Ez nem csoda, hisz a modell az MQB nyújtott platformját kapja, azt, amit az új Skoda Superb is. Az eddig is tökéletesre hangolt futóművet szintén tovább csiszolják a mérnökök, ahogy a kormányzás további finomítása sem marad el. További információkat az augusztusi bemutató alkalmával kapunk, míg az első példányok 2024. első negyedévében kerülhetnek a tulajdonosokhoz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)