Ilyen még nem volt: itt a terepes Lamborghini
A Lamborghini teljesen új területre tévedt, a rali legenda Lancia Stratos által inspirálva megépítette a maga emelt sportautóját. A szokatlan külsejű Lamborghini Huracán Sterrato a V10-es motorral szerelt Huracán Evo kupén alapul, és murvás utakon is nyugodt szívvel lehet csapatni vele.
Az egyelőre csak számítógépes grafikákon létező Sterrato concept műszaki alapját a Huracán Evo kupétól kölcsönözte. A high-tech szupersportautó hajtásáról 5,2 literes szívóüzemű tízhengeres motor gondoskodik, nem kevesebb, mint 640 paripával. A motor mind a négy kerekeket meghajtja, de a Sterrato rendszerét a hátsókerék-hajtás preferenciái szerint állították be. Ezen kívül van még a fedélzeten négykerék-kormányzás és nyomatékvektor szabályozás is. A Sterrato hátsókerekes autóként viselkedik, de túlkormányzott helyzetekben stabilabb és nyomatékosabb, mint a tisztán hátul hajtó kocsik.
Az, hogy murvás raliversenyeken is megállná a helyét, rögtön látszik rajta. 47 mm-rel növelték meg a hasmagasságát és 30 mm-rel szélesítették ki a nyomtávját. A felhizlalt kerékjáratokban 20 colos kerekek forognak, a talajjal való kapcsolatért ballonos gumik felelnek. A Sterrato emellett komoly strukturális és alváz megerősítéseket is kapott, a hátsó védőelem diffúzorként is funkcionál.
Az első vázkeretet és a küszöbidomokat alumínium alkatrészekkel merevítették tovább, a motor és a szívórendszer környékét védetté tették a kőfelverődésektől, ezen kívül rugalmas szénszálas/gyanta sárfogó elemeket szereltek fel. Persze kiegészítő fényszórók is kerültek az autóra, látunk egy tetőre illesztett LED fényrudat és az első lökhárítón vízálló LED-es szúrófényeket. Az utastérben titánium bukókeret, négypontos övek és karbonhéjas sportülések közvetítik a sportos offroad karaktert.
Arról, hogy a Sterratóból valóság lesz-e, egyelőre nem nyilatkozott a Lamborghini.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)