Ilyen lesz a csúcs-Citroёn
A DS termékcsalád története idén Kínában folytatódik. A francia márka a Pekingi Autószalonon leplezi le Numero 9 névre hallgató, hibrid meghajtású tanulmányautóját, ami felvillantja a DS-család jövőjét, és előrevetíti a következő három modell – egy prémium C kategóriás négyajtós szedán, egy SUV es egy középkategóriás luxuslimuzin – stílusjegyeit.
A Citroen a DS-család megalkotásakor mind kreativitás, mind technológia tekintetében tudása legjavát kamatoztatja. Jól csinálja, ugyanis a bevezetés óta eltelt két évben már több mint 200 ezer darab DS – Citroen DS3, DS4 es DS5 – talált gazdára a világban.
A Numero 9 tanulmányban minden megvan, amiért szeretjük a DS Citroeneket: érzelemgazdagság, összetéveszthetetlenül egyedi stílus, kivételes kifinomultság és kiviteli minőség, továbbá a mindennapi használatot kellemessé tevő kényelmi szolgáltatások.
A kupék és a kombik (elsősorban a shooting brake modellek) arányait mesterien ötvöző Numero 9 hosszú motorháztetejével, 21 collos kerekeken ülő, kifejezetten alacsony (1,27 m) karosszériájával kivételes vezetési élményt ígér, melyhez az impozáns méretek jóvoltából egyedülálló utazási kényelem járul. A 4,93 m hosszú es 1,94 m szeles modell tengelytávolsága 3 méter, ami jelentős lábteret biztosít a hátul utazok számára is.
A Numero 9 a shooting brake vérvonalat viszi tovább, így a hagyományos limuzinok mellett a luxus kategória újfajta megközelítését képviseli. Méltó folytatása a DS termékcsalád történetének. A legapróbb részleteiben is gondosan kidolgozott modellt természetesen a divat fővárosában, Párizsban tervezték.
A Numero 9 egyedülálló lámpasora segít fogalmat alkotni az eljövendő DS modellek orr-részéről. Az új orr jellegzetes eleme, a hangsúlyosan előre domborodó hűtőrács szinte észrevétlenül megy át a LED-es fényszórók vonalába, melyet a szintén diódás nappali fények zárnak le, tekintélyt parancsoló tekintetet kölcsönözve az autónak.
A kupé és a shooting brake keresztezéséből született, nemesen elegáns megjelenésű Numero 9 tanulmányautóban megtaláljuk a DS modellek valamennyi megkülönböztető jegyét, melyek közül a legkifejezőbbek a szinte lebegni látszó, krómozott díszítésű tető a diszkrét DS emblémával és a hátsó szélvédőbe mintegy „beleolvadó" oldalablakok. A felhasznált színek es anyagok is titokzatos és rafinált autóvá teszik a Numero 9-et. A „whisper" fantázianevű, enyhén lilás árnyalatú éjfekete karosszéria tökéletes összhangot mutat a króm felületekkel.
A Numero 9 tanulmányautóban a belső égésű motor egy hátul elhelyezett, 70 lóerős es 200 Nm nyomaték leadására képes villanymotorral egészül ki. Ez fürge menetteljesítményeket és figyelemreméltóan alacsony fogyasztást, illetve károsanyag-kibocsátást tesz lehetővé (állítólag 1,7 l/100 és 39 g/km). A villanymotor tápellátását lítium-ion akkumulátorok biztosítják, melyek hálózati áramról mindössze három es fél óra alatt feltölthetők. A Pekingben kiállított modell egy 1,6 THP benzinmotoros változat, melynek teljesítménye 225 lóerő, nyomatéka pedig 275 Nm.
A plug-in hibrid technológiának köszönhetően a Numero 9 a környezet védelméhez is hozzájárul. Városon belül például a ZEV (nulla kibocsátás) üzemmód 50 km-es hatótávolságig 100%-ban elektromos hajtást biztosít. Gyakori gyorsításokat és lassításokat igénylő úton a két motor egyidejűleg működik. A gázpedál erőteljes lenyomásakor pedig előáll a 295 lóerős kombinált teljesítmény. A másfél tonnás tanulmányautó nulláról százra 5,4 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 244 km/óra. Erős igénybevétel vagy gyenge tapadási feltételek esetén egyébként a Numero 9 négykerék-hajtásra vált át: a villanymotor a hátsó kerekeket, a belső égésű motor pedig az első kerekeket hajtja. Különösen rossz közlekedési viszonyok között a vezető saját maga is átkapcsolhat 4×4 üzemmódba.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)