Íme, a Hyundai Kona új generációja
A Hyundai ismertette az új generációs Kona szubkompakt szabadidő-autó koreai kivitelének részleteit; a globális specifikációjú modellre vonatkozó adatok márciustól lesznek elérhetők. Az elődjénél nagyobb, felpozicionált modell változatos hajtáslánc-opciókkal rendelhető, a tisztán elektromostól kezdve a hibrid elektromoson át a hagyományos belső égésű motorokig, amelyek mindegyike elérhető lesz sportos N Line kivitelben is.
A futurisztikus vonalvezetésű, vadonatúj Kona fejlesztése az akkumulátoros elektromos variánssal vette kezdetét: ez a nem szokványos megközelítés összecseng a Hyundai gyors tempójú villamosítási stratégiájával. A vadonatúj Kona összes változata bővelkedik a legfrissebb technológiákban, kényelmi és praktikus megoldásokban.
A cápafejet idéző orrészt és a hátfalat díszítő, egybefüggő horizont fényforrások gondoskodnak a modellek harmonikus összhatásáról, miközben egyedi megjelenést kölcsönöznek az egyes modellváltozatoknak. Az elektromos hajtású variáns egybefüggő horizont fényforrásai pixeles felépítésűek: ezzel az ikonikus, látványos formai megoldással most először találkozhatunk a Hyundai portfoliójában.
A szabadidő-autó sportos karakterét robusztus kerékív-toldatok erősítik; az összhatást integrált első és hátsó lámpatestek, dinamikus, ék alakú oldalsó panelek, valamint az övvonaltól a légterelőig futó, karakteres króm díszítőelemek teszik teljessé. A modell egyedi küllőzetű, 19 colos keréktárcsáival sem találkozhattunk még a Kona kínálatában.
A belső égésű motoros (ICE), illetve hibrid hajtásláncú (HEV) modellverziók karakteres eltérésekkel adaptálják az elektromos modell számos formai elemét. Az első lökhárítónak háromdimenziós dekorbetét, valamint a hűtőmaszkot kiváltó alsó védőlemez ad jellegzetes megjelenést. Emellett az ICE és HEV kiviteleken kontrasztos fekete kerékív-toldatok szolgálnak optikai hangsúlyként.
A HEV modellváltozaton alul és felül aktív légelzáró lamellákat találunk, míg az ICE kivitel aktív felső lamellával csökkenti a légellenállást. A külső aktív légelzáró lamella az ICE és HEV hajtásláncú modelleknek is az elektromos variánshoz (EV) hasonló megjelenést kölcsönöz, miközben javítja a járművek közegellenállását.
A sportos hangvételű N Line kivitel agresszívabb első és hátsó kialakítást kap; a modell dinamizmusát szárnyat formázó lökhárítók, dupla kipufogó végcső, valamint ezüst színű oldalsó kötények tolmácsolják. További opcióként fekete tetőlemez, illetve exkluzív rajzolatú, 19 colos N Line könnyűfém keréktárcsa rendelhető. Az N Line kivitelek belső terében exkluzív fém pedálsort, valamint N kivitelű váltókart találunk.
A vadonatúj Kona tágasabb, sokoldalúbb belső tere kényelmesebb helyet és egyszerűbb tárolási és csomagszállítási lehetőségeket kínál. 60 mm-rel nőtt a tengelytáv, ami 77 mm-rel nagyobb lábteret, valamint 11 mm-rel növelt fejteret eredményez a második üléssorban (az előző modellgenerációhoz viszonyítva.) A második üléssori válltér 1402 mm, ami szintén a kategória legkedvezőbb értéke, és ezzel a Kona „élhető” teret kínál a hátul utazók számára. A Kona keskeny profilú, merev vázszerkezetű ülései mindössze 85 mm vastagok, ami tovább növeli a második soron utazók férőhelyét.
Annak köszönhetően, hogy az elektronikus (by-wire) sebességváltó kapcsoló a kormányoszlopra, a kormánykerék mögé költözött, felszabadult a padlókonzol, ahol így olyan nyitott, áttekinthető teret alakítottak ki a tervezők, amely poharak vagy nagyobb táskák elhelyezésére egyaránt alkalmas. A teljesen lehajtható hátsó ülések jóvoltából a Kona akár 723 liternyi helyet biztosít a csomagoknak. A csomagtérajtó motoros mozgatású, ráadásul a vezető a 12,3 colos központi infotainment képernyőről meghatározhatja a hátsó ajtó nyitásának sebességét, illetve magasságát.
Az új generációs Kona rendszereinek karbantartására, aktualizálására szolgáló szoftverfrissítések minden eddiginél egyszerűbben telepíthetők, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítést (OTA) alkalmazó elektronikus vezérlő technológiának. Utóbbiak részeként a Kona okostelefonra vagy okosórára telepített, NFC közelségi jelátviteli technológiát alkalmazó digitális kulccsal is nyitható, zárható vagy indítható.
Az új Kona bővelkedik a különböző fejlett vezetőtámogató rendszerekben (ADAS). Ezek között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer, a sávelhagyást gátló rendszer, az aktív holttérfigyelő rendszer, a biztonságos kiszállást támogató rendszer, az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer, a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika, valamint a vezető éberség-felügyeleti riasztás. A parkolás folyamatát az autó olyan fejlett technológiákkal egyszerűsíti le, mint a 360 fokos parkoló kamera, az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet, és a távvezérelt intelligens parkolástámogató rendszer.
A koreai piacon az ICE modellváltozat 1.6T-GDi erőforrással vagy 2,0 literes Atkinson-ciklusú motorral elérhető. Az 1.6T-GDi benzinmotor legnagyobb teljesítménye 198 LE, maximális forgatónyomatéka 265 Nm (becsült értékek.) A 2,0 literes motor maximális teljesítménye 149 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 180 Nm; az üzemanyag-fogyasztást intelligens változó áttételű sebességváltó (IVT) segít csökkenteni. A koreai piacon elérhető HEV modellváltozat az 1,6 literes GDi közvetlen befecskendezéses motor különlegesen hangolt változatát társítja villanymotorral. A rendszerteljesítmény 141 LE, a kombinált forgatónyomaték 265 Nm.
A vadonatúj Kona globális specifikációjú változataira vonatkozó adatokat márciusban hozza nyilvánosságra a Hyundai.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)