Infiniti a spanyol raliban
Az Infiniti a Spanyol Királyi Autósport szövetséggel kötött együttműködés keretében egy G37 S Coupe modellt biztosít a spanyol rali bajnokság számára, amely a 2011-es szezonban nullás autóként (Car Zero) fog szolgálni a futamok során. Az autó az április 1-jei Villajoyosa Ralin mutatkozik be először a közönségnek.
Ez az együttműködés újabb lépcsőfokot jelent a márka számára az autósportok világában, hiszen a spanyol GT bajnokság összes rendezvényén is egy Infiniti biztonsági autó teljesít szolgálatot.
A rali bajnokságon szereplő típus meghatározásakor a hatfokozatú manuális sebességváltóval felszerelt G37 Coupéra esett a választás. A döntés elsőre talán kissé furcsának tűnik, ám a G37 S Coupe teljesen alumíniumból készült, hathengeres motorja 7000-es percenkénti fordulatszámon 320 lóerős teljesítményt, 5200-as fordulatszámon 360 Nm nyomatékot ad le, az alapfelszereltségéhez tartozó korlátozottan önzáró differenciálmű pedig kiemelkedő kezelhetőséget biztosít.
Az Infiniti nullás autó felszereltsége – néhány módosítást kivéve – megegyezik a gyári változatokéval. A járművet a madridi Meycom műhely készítette elő a feladatra, melynek során Vimesa stabilizátorrudat, Bilstein lengéscsillapítókat, Galfer fékpadokat és fékfolyadékot, külső lámpákat és szirénát, kommunikációs eszközöket és GPS vevőt szereltek be az autóba. A Sparcóval kötött együttműködés eredményeként az autó biztonságát sportülések és biztonsági övek, tűzoltó-rendszer és tűzoltó-készülék fokozza. Végül a Michelin nagy teljesítményű Pilot SuperSport gumiabroncsokkal szerelte fel az autót.
Az autót a Nissan csapatában versenyző TT világbajnok, Marc Blázquez fogja vezetni, segítője pedig Salvador Belzunces lesz, aki rendkívül fontos szerepet tölt be a verseny előtti pályafelmérésben.
Az autó karosszériáján az RFEA támogatóin túl a Katalán Királyi Autóklub színei is megjelennek. Ez a szervezet – az Infinitihez és az RFEA-hoz hasonlóan – nagyon sokat tesz a közutak biztonságáért.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)