Ismét egy új kínai Citroën
A kínai autóipar igen dinamikusan fejlődik az elmúlt években – ezért is választotta a Citroën legújabb modellje nemzetközi premierjének helyszínéül a Pekingi Autószalont. A C-XR Concept a márka vadonatúj megoldása a szabadidő-autók kategóriájában.
A tanulmányautó közvetlen ihletője a Citroën és kínai partnervállalata, a Dongfeng Motor Group hamarosan színre lépő új modelljének, amely a kínai piac egyik legnagyobb tempóban fejlődő (2012-höz képest több mint 50%-ot bővülő, közel 3 millió darabot számláló) szegmensébe, a szabadidő-autók kategóriájába érkezik majd.
A C-XR Concept karakterét a kompakt méretek (h., sz., m., ttáv: 4,26/1,79/1,56/2,56 méter) és a szabadidő-autókra jellemző robusztus arányok mellett az elegancia határozza meg. A harmonikus és gondosan kidolgozott külsőhöz a hobbiterepjárók széles karosszériája, vizuális és funkcionális elemei járulnak.
A C-XR Concept főbb ismertetőjegyei a széles hűtőrács, amely optikailag összeköti a fényszórókat a márka emblémájával, az orr-rész határozott karakterét kiemelő LED-es nappali fények, az irányjelzőt is magukban foglaló első fényszórók, a tetősíneket és a karosszéria övvonalát összekötő „C” alakú díszcsík, valamint a 3D hatású hátsó lámpák és dupla kipufogó. A szabadidő-autókra jellemző elemek az emelt hasmagasság, a 17 colos kerekek „All Seasons” gumikkal, az alváz- és kerékjáratvédő rátétek, amelyek a védelem mellett stíluselemként is szolgálnak, valamint a piros oldalsó díszítések és külső tükörházak.
A Citroën C-XR Conceptbe emellett beépítették a Grip Control intelligens kipörgésgátló elektronikát, amely minden körülmények között optimális motorerőt biztosít, négykerék-meghajtás nélkül. A tanulmányautót a THP160 benzinmotor hajtja, amelyet az alacsonyabb fogyasztás elérése végett Stop&Start rendszerrel kombinálnak, és a legújabb fejlesztésű automata váltóval szerelik fel.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)