Ismét felújították a Porsche Macant
A Porsche újabb ráncfelvarrásnak vetette alá legnépszerűbb modelljét, a Macant. Cizelláltabb lett a külső megjelenés, frissült a kezelési koncepció, s persze a motorok teljesítménye is nőtt, mégpedig az összes modellváltozat esetében.
Nagy változásokra nem kell számítani, a Porsche csupán apró módosításokat eszközölt a Macan külsején. Picit átszabta az orr-részt, amely most egy színre fújt betéttel gazdagodott. Így a Macan még impozánsabb lett. A GTS modellen ez a betét és egyéb elemek fekete színűek. A hátsó szoknyát is átrajzolták, és a diffúzor is új. Fontos újdonság, hogy immár az összes modellen alapfelszerelés a Porsche Dynamic Light Systemmel kiegészített LED-es főfényszórók és a Sport Design külső tükrök.
Az új Macan 14-féle külső színben lesz elérhető, köztük az új Papaya Metallic és Gentian Blue Metallic árnyalatokban, valamint a Macan GTS esetében a Python Green árnyalatban. A kerekek is megnőttek, az új sztenderd a 19 col, de a Macan S 20, a Macan GTS pedig 21 colos kerekeken gördül. Nem kevesebb, mint hétféle új dizájn közül lehet választani.
Bent áttervezték a középkonzolt, amely modernebb és elegánsabb lett. A gombokat is száműzték, új kezelési koncepciót valósítva meg, amely érintőfelületekkel operál. Az analóg óra immár alapfelszerelés. A kárpit és díszvarrás opciók között megjelent a Gentian Blue, a Papaya és a Crayon. Az infotainment rendszer központi érintőképernyője is új, az átmérője immár 27,7 centiméter. A multifunkciós kormánykereket a 911 modellből vették át.
A Macan alvázát és kormányzását is átdolgozták, így az autó még érzékenyebben és direktebben reagál a vezetési szituációkra és útviszonyokra. Az aktív, változtatható csillapítású felfüggesztés hangolásán is javítottak. A Macan GTS-ben immár alapfelszerelés a 10 mm-t ültető, és a korábbi modellhez képest 10 százalékkal feszesebb adaptív légrugózás, a nyomatékvektor szabályzás (PTV Plus), valamint a Sport Chrono csomag.
A Macan GTS a sorozat csúcsmodellje, 2,9 literes V6-os biturbó motorja 440 lóerőt ad le (+60 LE). Elegendő neki 4,3 másodperc a százas tempó eléréséhez, a csúcssebessége pedig 272 km/óra. Immár a Macan S modellt is a 2,9 literes V6-os biturbó motor mozgatja, immár 380 lóerős teljesítménnyel. A nulla-százas sprint nála 4,6 másodpercet vesz igénybe, míg a csúcssebesége 259 km/óra. A Macan belépőmodellbe egy új fejlesztésű soros négyhengeres turbómotort építettek, amely 265 lóerőt szolgáltat. 6,2 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 232 km/órás sebességet, amivel szintén nem kell szégyenkeznie. Mindegyik aggregáthoz hétfokozatú duplakuplungos váltómű és összkerékhajtás csatlakozik.
A Porsche Macan piaci bevezetése óta mintegy 600 ezer példányban kelt el, ráadásul vásárlóinak 80 százaléka új Porsche vásárló. Hölgyek is előszeretettel választják maguknak a típust, Kínában például a vásárlók csaknem 60 százaléka nő.
Az új Macan modellek már megrendelhetők, és októberben kezdődnek meg a kiszállításaik. A Macan németországi alapára 62 917 euró, a Macan S-é 71 723 euró, míg a Macan GTS-hez 88 264 euró jelenti a belépőt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)