Ismét kapható a Porsche 911 Targa
A fix hátsóüveges – tulajdonképp kabrió – 911 összkerékhajtással és gombnyomásra működő vászontetővel érkezett az Észak-Amerikai Autószalonra. Ára borsos lesz, de csak amennyire exkluzív is.
A sok kémfotót és spekulációt követően hivatalosan is megérkezett Detroitba a Porsche 911 Targa, mely két kiadásban – 4 és 4S – lesz kapható.
Az Észak-Amerikai Autószalonon most bemutatott modell a gyár 1965-ben megkezdett designirányzatát folytatja, mely a kabriós életérzést kínálja kevesebb kompromisszummal – így fix hátsóüveggel és egy az egész karosszériát átívelő masszív B oszloppal. Az akkor kapható kivehető keménytetővel ellentétben az új 911-esben már egy gombnyomásra 19 másodperc alatt nyíló-csukódó vászontetővel oldották meg a stuttgartiak az így egyszerűbbé váló szabadságérzet megszerzését. Így pedig azt leszámítva, hogy kiszállni sem kell az autóból egy eleredő eső esetén, több hely marad az első csomagtartóban is, mivel a vászon egészen a hátsó ülések mögé húzódik be az eközben elemelkedő ablak alatt.
Érdekes módon a modellt a Porsche csak összkerékhajtásos változatban fogja kínálni, bár ezt legalább kétféle erőkiosztásban: A Targa 4 farába egy hathengeres 3.4 literes egység költözik 350 lóerős (257 kW) teljesítménnyel. Ez 4,6 másodperces 0-100 km/órás sprintidőt és 280 (manuális váltó esetén akár 282) km/órás végsebességet eredményez.
Akinek ez kevés lenne, az a Targa 4S-t választhatja, amiben már egy 3.8 literes – szintén hathengeres – szív dobog 400 paripával (294 kW). A gyorsulás 4,2 szekundum alatt tudható le, a végsebesség pedig 293 (illetve kézi váltóval 295) km/óra.
Az első 911 Targák megjelenése az utakon idén nyárra várható, Németországban mintegy százezer eurós (30-31 millió forintos) alapáron (Targa 4).
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)