Jön a 605 lóerős Audi S8 plus
Minden idők legerősebb és leggyorsabb A8-asát készül piacra dobni az Audi, amellyel a legfelsőbb ligába száll be. Az S8 plus 605 lóerős, 3,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebességét pedig nem szabályozza elektronika, így megfutja a 305 km/órát is.
Az alumínium karosszériás S8 plus 4 literes TFSI motorja 520 helyett 605 lóerőt mozgósít, amihez 700, túltöltéssel azonban rövid ideig 750 Nm-es nyomaték társul. A 85 lóerővel izmosított biturbó blokk elképesztő menetteljesítményeket garantál, a nulla-százas sprintet az Audi 4,2 helyett 3,8 másodperc alatt abszolválja, míg a végsebessége 250 helyett 305 km/órára emelkedett (Németországban alapfelszerelés). A módosított vezérléssel, megnövelt töltőnyomással, átalakított kipufogószelepekkel és sportkipufogó-rendszerrel 605 lóerőssé tett aggregáthoz nyolcfokozatú tiptronic váltó csatlakozik. Az erő sport differenciálművel kiegészített quattro hajtásláncon keresztül jut az útra. Alapfelszerelés az adaptív légrugózás és a dinamikus kormányzás is.
Az S8 plus 21 colos kerekeken gördül és 275/35-ös abroncsokkal kapaszkodik az aszfaltba. A felnik karbon-kerámia fékrendszert rejtenek antracitszürke féknyergekkel.
Az S8 plus az Audi legsportosabb csúcsmodellje, amire néhány külső részlet is felhívja a figyelmet. Az első lökhárító oldalsó terelőlemezei, az alsó toldat, valamint a hátsó élspoiler opcionálisan szénszálas kivitelben is elérhetőek. A tükörházak fekete vagy karbon kivitelben rendelhetők, a hűtőrács fényes fekete, míg a lökhárító méhsejtrácsos része matt fekete. Emellett az ablakkeret fekete, a hátsó diffúzorelem szintén, és a lámpákat is besötétítették. A dupla kipufogóvégek is feketék. Az S8 plus ezen kívül szériában matrix-LED fényszórókat kap, s megrendelhető egy különleges, matt hatású ezüst fényezéssel is.
Az utastérben is számos sportos hatású részletmegoldással találkozunk. A fekete bőrkárpitozást mindenhol vörös szegélyvarrás díszíti, a műszerfalon vörös karbon betéteket látunk, a mennyezete és az ajtókra pedig fekete Alcantara kárpit került. A körműszerek szürke számlapot, fehér számokat és mutatókat kaptak, a pedálok és a lábtartó rozsdamentes acél kivitelűek. Ezen kívül az indítógomb köré piros gyűrűt illesztettek, a kormánykerékre pedig S8 logó került fel.
Az új Audi S8 plus november végétől lesz kapható, németországi alapára 145 200 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)