/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Bentley új zászlóshajója

2016. február 24. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Bentley Mulsanne megtestesíti mindazt, amit a patinás brit márka az autóépítésről tud. A kézi munkával összeállított limuzin háromféle kivitelben lesz elérhető, a normál mellett rendelkezésre áll a Speed modell és most első ízben egy hosszított verzió. Az új Mulsanne a Genfi Autószalonon áll reflektorfénybe, forgalmazása nyáron indul.

Elképesztő, hogy egy 8 centiméterrel szélesebb hűtőmaszk és két átrajzolt fényszóró mennyivel tekintélyesebbé varázsolta a Bentley Mulsanne orrát. A korábban kissé megosztó stílusú frontrész rendkívül impozánssá vált a sűrű szövésű, rozsdamentes acél hűtőrácstól, amely a régmúlt klasszikus Bentley modelljei előtt tiszteleg, mint a 8 Litre 1930-ból, az Embiricos és a Continental R-Type.

A típus védjegyeként ismert ovális fényszórókat megtartották, de méretüket lecsökkentették, és immár diódák állítják elő a fényt bennük. Apróság, de a szélső kisebb világítótestek egy vonalba kerültek a fő fényszórókkal, egységesebb képet teremtve. A lökhárító két szélén látható légnyílásokba B-alakú szárnymotívumot integráltak, és természetesen mindent krómban fürösztöttek. A far módosított lökhárítót és hátsó lámpákat kapott, amelyek ’B’ séma szerint világítanak, beazonosítva a limuzint éjszaka.

Az utastér kialakítása 150 órát vesz igénybe, az eredmény pedig az ipar legnívósabb, legfényűzőbb enteriőrje. Az üléseken, a könyöklőkön és az ajtóbelsők formáján változtattak; a bútorok 24-féle színben érhetők el, különböző mintájú steppeléssel. 13-féle fabetét választható, az egyes darabokat pedig kézi munkával szabják méretre. A polírozott fém felületek és süppedős gyapjú szőnyegek tovább emelik a színvonalat.

A Bentley mérnökei arról is gondoskodtak, hogy a Mulsanne digitális technológiákból is naprakész legyen. Vadonatúj az infotainment rendszer, 20 centiméter átmérőjű központi érintőképernyővel és 60 GB-os háttértárolóval rendelkezik, s az autóba beépítették a legmodernebb vezetői asszisztens rendszereket is. A Mulsanne hifije pedig az iparág legnagyobb teljesítményű rendszere. A Naim gyártja, 20 hangszórót, 20 csatornát és egy 2200 wattos erősítőt vonultat fel.

A hátul ülők saját szórakoztató rendszert kaptak, két darab 25 centiméteres képátlójú Androidos tabletettel, amelyek alapesetben az üléstámlákba simulnak. A készülékekkel több mint egymillió applikáció érhető el és az autótól távol is lehet használni őket. 32 GB belső memóriával rendelkeznek, de mikro-SD kártyával bővíthetők és kamerát is építettek beléjük. A tabletekről zene játszható le, ami az audiorendszeren keresztül szólal meg, ezen kívül új úticélok is küldhetők róluk az autó navigációs rendszerébe. Internetezni is lehet a 4G WiFi hálózaton keresztül.

Az új Mulsanne-ban a márka tradicionális, 6,75 literes V8-as erőforrása teljesít szolgálatot, 512 lóerős teljesítménnyel és bődületes, 1020 Nm-es nyomatékkal. Az erő egy nyolcgangos ZF automataváltón keresztül jut a kerekekre. A luxuslimuzin 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára, és 296 km/órával is roboghat. A hengerlekapcsolás és más technológiáknak köszönhetően a turbós nyolchengeres vegyes fogyasztása 14,6 liter/100 km. A felfüggesztés adaptív lengéscsillapítókkal és légrugókkal operál, még a feláras, 21 colos kerekekkel is főúri kényelmet nyújt.

A sofőrös limuzinok kedvelőinek tervezte a Bentley a hosszú tengelytávú változatot, amely a business jetek kényelmét ülteti át az autóba. Ebben a változatban a hátsó lábtér 25 centiméterrel bővebb (a tengelytáv 3266 mm helyett 3516 mm). A felszabadított hely kihasználása érdekében a Bentley kihajtható lábtartós foteleket tervezett az autóba, amelyek több fokozatban szabályozhatók, csaknem teljesen elfektethetők. Az ülések között gyönyörűen kimunkált konzol kapott helyet USB portokkal, pohártartókkal és tárolórekeszekkel. Mindkét ülés felszerelhető kihajtható asztalkával is. A sötétítő függöny alapfelszerelés.

Az új Mulsanne sorozat egy erősebb Speed modellt is felvonultat. Ebben az ikerturbós 6,75 literes V8-as aggregát 537 lóerőt és 1100 Nm nyomatékot mozgósít. Százra 4,9 másodperc alatt gyorsul fel az autó és eléri a 305 km/órás sebességet. A nyolcfokozatú váltót a fokozott vezetési élmény érdekében átkalibrálták; ’S’ módban a motorfordulatszámot mindig 2000 fölött tartja, így a turbófeltöltők azonnal reagálhatnak a gázpedál parancsára. A modellspecifikus Sport menetmódban a futómű is sokkal feszesebbre vált, a kormányzás pedig pontosabbá válik és több visszajelzést ad.

A Mulsanne Speedet egyedi stílusjegyei is a sorozat nagyteljesítményű csúcsmodelljeként azonosítják. Külső krómdíszítései sötét tónusúak, exkluzív, 21 colos Speed könnyűfém felniken gördül, továbbá sötétített lámpákat és egyedi Speed sárvédő jelvényeket kapott. A kabinban a sportos eleganciáé a főszerep, alapfelszerelés a Mulliner Driving Specification gyémántmintás varrású ülésekkel, recézett váltókarral, lyuggatott sportpedálokkal, háromküllős sportkormánnyal és karbon betétekkel.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/