/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a BMW eddigi leggyorsabb autója

2018. május 09. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

Színre lépett a BMW történetének leggyorsabb utcai modellje, az új BMW M5 Competition. A normál M5-nél 25 lóerővel erősebb és átdolgozott felfüggesztéssel bíró modell 3,3 másodperc alatt sprintel százra és 10,8 másodperc alatt eléri a 200 km/órás sebességet.

A 4,4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor percenkénti 6000 és 6700 főtengelyfordulat között 625 lóerő maximális teljesítményre képes, miközben 750 Nm csúcs forgatónyomatéka rendkívül széles fordulatszám-tartományban, percenkénti 1800 és 5800 között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A 3,3 másodperc alatt abszolvált (-0,1 mp) százas sprintet 10,8 másodperces nulla-kétszáz egészíti ki, amely 0,3 másodperccel múlja felül a BMW M5 hasonló értékét. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/óra, a feláras M Driver’s csomaggal 305 km/óra.

Az új BMW M5 Competition széleskörű alapfelszereltségének a típus-specifikus M Sport kipufogórendszer is része, amelynek dupla ikervégződése fekete króm árnyalatban ragyog. A szelepvezérléssel felszerelt rendszer feltűnően mély orgánumra képes, miközben a részecskeszűrő beépítésének köszönhetően a motor emissziója még tovább csökken.

Az új BMW M5 Competition erőforrásának típus-specifikus motorfelfüggesztések ágyaznak meg a motortér vázszerkezetében, amely érezhetően pozitív hatással van a teljesítmény-karakterisztikára. A motorfelfüggesztéseket nagyobb rugóállandóval tervezték meg a mérnökök, az erőforrás és a vázszerkezet feszesebb kapcsolata így jelentősen élénkebb gázreakciókat garantál, miközben a hajtáslánc teljesítmény-leadása is felgyorsul. A technológiai innovációnak köszönhetően az új BMW M5 Competition még a legkisebb kormánymozdulatra is precíz irányváltásokkal reagál.

A V8-as benzinmotor teljesítményét és forgatónyomatékát a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja az osztómű felé. A bajor prémiumgyártó ügyfele a komfortos, sportos és versenypályás vezetésre aktualizált váltókarakterisztikákat három különböző üzemmód aktiválásával állíthatja be, az automataváltó előválasztó karján elhelyezett gomb segítségével.

Az aktuális BMW M5 sportlimuzinban debütált M xDrive intelligens összkerékhajtást az új BMW M5 Competition is megörökli, minden vezetési szituációban optimális teljesítmény-elosztást és magabiztos úttartást garantálva. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű szinkronműködésének központi vezérlése teljesítményveszteség nélkül továbbítja a kerekekhez az erőforrás kimagasló teljesítményét és forgatónyomatékát, a versenyautós agilitáshoz pedig az összkerékhajtás hátsókerék-meghajtásra optimalizált működése is nagymértékben hozzájárul. Sőt mi több, legvégső esetben a rendszer színtiszta hátsókerék-meghajtást is képes létrehozni, amikor semmilyen elektronika nem fogja vissza az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Miként az összes BMW M modell esetében, úgy a tervezők az új BMW M5 Competition futómű-technológiáját is tökéletesen a motortérben dolgozó erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához hangolták. A hét milliméteres hasmagasság-csökkentésen túl a mérnökök a kerekenkénti felfüggesztéseket, a rugóstagokat és a lengéscsillapítókat is részletekbe menően finomították.

Az első kerekek megnövelt dőlésszögének köszönhetően az új BMW M5 Competition első tengelyét nagysebességű kanyarvételkor kevesebb oldalirányú erő terheli, a hátsó tengely minden korábbinál precízebb futását pedig immáron nem gumiágyazású, hanem gömbcsuklós kerékösszetartó rudak garantálják. Az új BMW M5 Competition első tengelyét vadonatúj kialakítású, míg hátsó tengelyét feszesebb rugóállandóval szerelt stabilizátorokkal látták el. Az első és a hátsó tengely rugóstagjait az aktuális BMW M5 futómű-hangolásához képest 10 százalékkal keményebbre állították, amely feszesebb úttartást, ezáltal pedig gyorsabb és pontosabb kormányreakciókat garantál.

A minden korábbinál közvetlenebb futómű-kapcsolat Comfort üzemmódban is érzékelhető, Sport üzemmódban a lengéscsillapítók a Zöld Pokolként ismert Nürburgringen tökéletesített beállításokra állnak át, Sport+ üzemmódban pedig a kocsi versenypályára edzett karaktere kel életre. Az M5 Competition alapfelszereltségének része az exkluzív BMW M könnyűfém-kerékgarnitúra, Y küllődizájnnal és kéttónusú fényezéssel. A 20” méretű, kovácsolt felniken eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 275/30 ZR20, míg hátul 285/35 ZR20 méretben.

Az M5 Competition exkluzív kisugárzását látványos stíluselemek nyomatékosítják. A BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételein felül a hűtőrácsok keretei és lamellái, a BMW M oldalsó irányjelző-panelek, a légterelő szárny, a hátsó lökhárító-betét és a külső visszapillantó-házak is egytől egyig magasfényű fekete fényezést viselnek. Jellegzetes jegyek a teljes mértékben karosszériaszínre fényezett ajtónyitó kilincsek is, valamint a csomagtérajtót díszítő „M5” típusjelzés, amelyet ugyancsak fekete „Competition” felirat egészít ki. Az utastérben a BMW M GmbH trikolor árnyalatával díszített fekete biztonsági övek és M5 logót viselő szőnyegek fokozzák a motorsportos hangulatt. A műszerfal digitális kijelzőjén minden indításkor az „M Competition” felirat villan fel.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/