/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Citroën Berlingo furgon

2018. június 26. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

Az 1996-ban piacra dobott és azóta 1,5 millió példányban elkelt Citroën Berlingo furgonnak immár a harmadik generációját üdvözölhetjük. A Berlingo Van névre keresztelt kishaszongépjármű – a nemrég leleplezett személyautó-változathoz hasonlóan – stílus és felszereltség tekintetében is generációs ugrást képvisel. Kétféle hosszméretben kapható, és két speciális változatot is kínál. Az év végén indul az értékesítése.

Nem sokkal az új Berlingo személyautó-változatának leleplezését követően a Citroën most a szakmai ügyfeleknek készült haszongépjármű-változat harmadik generációját is bemutatja. Az európai haszongépjármű-piacon a márka 2017-ben 9,7%-os részesedést ért el: több mint 73 000 járművet adott el, és ezzel a harmadik helyen végzett. A márka nevéhez fűződik az első dízelváltozat, a vezetőfülkével egybeépített raktér vagy a háromszemélyes első üléssor bevezetése is. Ennek a gazdag örökségnek a folytatója az új Berlingo Van is. Jelenleg a Berlingo egymaga 40%-át teszi ki a Citroën kishaszonjármű-eladásainak, és mint ilyen, a márka legnépszerűbb kisteherautója.

A Citroën a haszongépjárműnek saját orr-részt tervezett. Az expresszív stílusú, jellegzetes Citroën-jegyeket hordozó első traktus fontos eleme az út fölé magasodó rövid motorháztető, melyet két oldalt széles lámpatestek öveznek. A fényszórók a személygépkocsi-változat lámpáitól eltérően a nagy testvér Jumpyval mutatnak rokonságot. Oldalnézetből a gondosan kidolgozott formáké és az áramvonalas sziluetté a főszerep, a hátsó rész viszont a függőleges lámpatestekkel és a Berlingo felirattal megőrizte funkcionális, haszongépjárműhöz illő jellegét.

Az utastér azonban teljesen megújult. A Citroën Advanced Comfort program jegyében az új Berlingo Van ergonomikusan kiképzett vízszintes műszerfala modern és letisztult dizájnjával hívja fel magára a figyelmet. A vezetőhelyen high-tech műszercsoport, többfunkciós kormány és egyes változatokon színes head-up display kijelzés fogadja a vezetőt. A vezetőhely, a középkonzol, az ajtótáblák és az ülések is igényes kidolgozásúak és rendkívül időtállók. Az illesztések és a kárpitok a professzionális használathoz illeszkedő, komoly minőséget képviselnek. Az utastér padlóját egyszerűen tisztítható TPO szőnyegek borítják, a raktérbe pedig a nagyobb védelem érdekében csúszásgátlóval ellátott fapadló rendelhető.

Az új Berlingo Van ideális partner a mindennapokban: a professzionális ügyfelek széles körét szólítja meg, kényelmes beszállás és könnyű ki-/berakodás jellemzi, és rendkívül sokoldalúan használható. A legkülönbözőbb igényekhez is képes alkalmazkodni. Sztenderd (M) változatban a szegmens egyik legnagyobb rakterével, XL változatban pedig a leghatékonyabb felépítéssel (hasznos térfogat/külső méretek) rendelkezik. A sztenderd (M) változat 4,40 m hosszú 2,78 m-es tengelytávval, míg a hosszú (XL) változat 4,75 m hosszú, tengelytávja pedig 2,97 m.

A háromszemélyes Extenso fülke azoknak a szakembereknek készült, akik csapatban dolgoznak, és egyszerre többen utaznak. Az első sorban három személy számára van hely, de a szélesebb kialakítású középső ülés szükség szerint állítható írólappal ellátott, mozgó irodává alakítható. A szélső utasülés elrejtésével optimális hosszúságú rakodófelület érhető el: a hasznos raktérfogat M méret esetén 3,3 m3-ről 3,8 m3-re, XL méretnél pedig 3,9 m3-ről 4,4 m3-re nő. Az utastér különböző pontjain elhelyezett tárolókban pedig valamennyi dokumentum és szerszám könnyen elérhető helyen tárolható.

XL méret esetén duplakabinos változat is rendelhető, mely 1–5 személy befogadására és nagyméretű tárgyak szállítására termett. A variálható duplakabin immár gyárilag is rendelkezésre áll, így nincs szükség karosszériaátalakításra. Ez a konfiguráció a még több variációs lehetőségnek köszönhetően még sokoldalúbb használatot tesz lehetővé. A szegmensben egyedülálló – a személyautóéval megegyező – térdteret és így kivételes komfortot biztosít a hátsó utasoknak, de az első utasülés és a második üléssor elrejtésével hosszú tárgyak is kényelmesen szállíthatók benne. Ezen kívül csapóajtóval ellátott, mozgatható rácsos válaszfal is rendelhető hozzá.

A különböző használati feltételekhez igazodva az új Citroën Berlingo Van az alapkínálatban megtalálható változatokon felül két, sajátos megközelítést képviselő és speciális jellemzőkkel bíró változatot is ajánl szakmai ügyfeleinek. A „Worker” névre hallgató verzió a különböző építkezések keretében építési alapanyagok és munkaerő szállítására szakosodott cégeket célozza meg. Különleges ismertetőjegyei a háromszemélyes első üléssor, a megemelt hasmagasság (+3 cm), a motor alatt elhelyezett védőlemez és a lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control meghajtás. A robusztus sziluett további sajátosságai a Mud & Snow abroncsokkal ellátott nagy kerekek (690 mm), a műanyag bevonatú raktérpadló, a nagyobb hasznos terhelés (1000 kg) és az ún. Raktér csomag, mely erősebb fényű világítást, egy 12 voltos csatlakozót és középmagasságban elhelyezett rögzítőgyűrűket foglal magában.

A „Driver” változat azoknak a cégeknek készült, amelyek munkatársai sokat vannak úton vagy városon belül sorozatos szállításokat bonyolítanak. Ezt a verziót a mindennapi hatékonyság érdekében kiváló menetkényelem és a szegmensben egyedülálló akusztikai komfort jellemzi, és számos vezetéssegítő funkcióval van felszerelve. Kiemelendő az akusztikai csomag, a kétzónás légkondicionáló, az állítható deréktámasszal rendelkező ülések, az eső- és fényérzékelő, a sebességszabályozó és -korlátozó berendezés, az elektromos rögzítőfék, a 8” képernyővel ellátott rádió és az egyedülálló Surround Rear Vision rendszer.

Az új Berlingo Van különböző konfigurációkban – 0, 1 vagy 2 oldalsó tolóajtóval – rendelhető. A tolóajtók jóvoltából a rakomány be- és kirakodásakor kellően széles nyílás áll rendelkezésre, bárhol is parkol az autó. A furgonváltozat szériában 180°-ban nyíló, 3:2 arányban osztott, lemezelt hátsó ajtóval van felszerelve. A szárnyasajtón keresztül széles rakodótér tárul fel, az ajtózsanérok viszont nem látszanak. Egyes szakmák kívánalmainak megfelelően a hátsó ajtó üvegezett kivitelben, fűtött hátsó ablakokkal és bal oldali ablaktörlővel is rendelhető. Megint másik opció a fűtött hátsó szélvédővel és ablaktörlővel ellátott, fölfelé nyíló csomagtérajtó.

A haszongépjármű-változat egy másik ötletes megoldása a hosszú tárgyak szállítását lehetővé tevő zsiráftető. A nagyméretű tetőnyílás a mindennapokban is egyszerűen kezelhető. Egy- vagy kétágú létra szállításakor például a szakember – legyen az villanyszerelő vagy festő – zárt ajtókkal, teljes nyugalomban közlekedhet. A zsiráftető a két oldalsó tolóajtóval felszerelt változatokon, illetve XL méret esetén nem áll rendelkezésre. A magas rakomány támasztékául szolgáló rúd maximális terhelhetősége 100 kg.

A kényelem a tervezés kezdeti fázisaitól kiemelt szerepet játszott, így az új Berlingo Van rendkívül praktikusnak bizonyul. Az első üléssor bővelkedik az ötletes tárolóhelyekben: az apróbb holmiktól (tollak, aprópénz stb.) a nagyobb tárgyakig (15” laptop, irattartók stb.) mindennek könnyen találunk helyet. Az új Berlingo Van összesen 113 liternyi tárolóhelyet rejt magában: ilyenek az ülés alatt elhelyezett tárolófiók, a Top Box névre hallgató felső tároló, melynek kialakítását az utasoldali légzsák tetőbe történő beépítése tette lehetővé, az alsó kesztyűtartó, az első ülések fölötti tetőpolc, a számtalan rakodóhely, a nagy ajtózsebek vagy a pohártartók. A professzionális igények kielégítésére pedig két USB-port, két 12 voltos csatlakozó és egy 220 voltos csatlakozó áll rendelkezésre.

Az új Berlingo Van rekordméretű rakodótérrel rendelkezik. Nőtt a hasznos terhelhetőség és megmaradt a kerékdobok közötti szélesség (1,23 m), így akár 2 EUR raklap is kényelmesen elhelyezhető benne. Az új Berlingo Van rakodókapacitása egyedülálló: 3,3 m3-től (standard változat) 4,4 m3-ig (XL méret) terjed, a hasznos terhelhetőség pedig ennek megfelelően 650–1000 kg. A modell valamennyi gépjárműszegmenst együttvéve elsőként kínál túlterhelésjelző funkciót, mely figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű össztömege megközelíti vagy meghaladja az engedélyezett értéket. A maximálisan vontatható tömeg egyébként 1500 kg.

Az új Berlingo Van városi és országúti használatra egyaránt alkalmas, környezetkímélő 1,2 literes, 110 és 130 lóerős PureTech benzines, valamint 1,5-1,6 literes, 130, illetve 75 és 100 lovas BlueHDi dízel erőforrásokat kínál. Egyes motorokhoz legújabb generációs, 8 fokozatú EAT8 sebességváltó is társulhat.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/