/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Itt a csúcs-Mercedes

2014. július 15. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes bemutatta az S 65 AMG Coupét, amely megkoronázza a teljes modellsorozatát. A hagyományt folytatva a kétajtós kupét tizenkét hengeres motorral szerelték fel, amely a két turbófeltöltőnek köszönhetően 630 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot mozgósít. A nagy számokhoz grandiózus vételár is társul, a luxus sportkupéért 75 millió forintnak megfelelő eurót kell leszurkolni.

Az S 65 AMG, az SL 65 AMG és a G 65 AMG után az új S 65 AMG Coupé a negyedik Mercedes modell 12-hengeres erőforrással. Ma egyetlen másik gyártó sem tart ennyi tizenkét hengeres modellt a palettáján; a Mercedes ebből a szempontból egyedülálló a piacon. A kétajtós CL kupéban 2003-ban mutatkozott be a 12-hengeres motor; az új S 65 AMG Coupé elődje a CL 65 AMG második generációja (C216), amely 2007-től 2014-ig volt a kínálatban.

A V12-es AMG motor a maga nemében egy mérnöki remekmű, elég felnyitni a motorháztetőt, hogy ezt lássuk. A 6 literes, két turbófeltöltővel lélegeztetett, alumínium karteres és kovácsolt acél főtengellyel ellátott blokk 4800-as fordulatszámon adja le 630 lóerős teljesítményét, és 2300-as főtengely-fordulatnál kereken 1000 Nm-es nyomatékot generál. A hátsókerék-hajtású kupé így 4,1 másodperc alatt terem százon és könnyedén eléri a 250 km/órára limitált végsebességet. Ehhez képest a fogyasztása 11,9 liter 100 kilométeren, a széndioxid-kibocsátása pedig 279 g/km. 2,4 literrel fogyaszt kevesebbet átlagban, mint az előd CL 65 AMG.

Az erőt egy 7-fokozatú AMG Speedshift Plus 7G-Tronic váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A szerkezet három egyedi beállítást tud: Controlled Efficiency (C), Sport (S) és Manual (M). Utóbbi kettő a sportosságra helyezi a hangsúlyt, ekkor a váltási idők is rövidebbek. A takarékos C módban viszont a start/stop funkció is aktív.

Az S 65 AMG számos dolgot örökölt az S-osztálytól, mint például a páratlan futási tulajdonságokat biztosító Magic Body Control és a karosszéria kilengéseit ellensúlyozó Active Body Control (ABC) rendszereket, valamint az útletapogató Road Surface Scan sztereo kamerát. A magas fényű, egyedi kialakítású kovácsolt felnik 20 colosak és elöl 255/40, hátul 285/35 méretű gumikat hordanak. Felárért karbon kerámia fékrendszer is rendelhető.

Az AMG csúcsmodell egyrészről különleges kialakítású, 16-küllős könnyűfém felnijeiről, másrészről gazdag krómozásáról ismerhető fel, amely a sötét karosszériaszíneknél érvényesül igazán. S aki nem lenne tisztában azzal, milyen autót lát, a sárvédők „V12 BITURBO” felirata eloszlat minden kétséget.

A fényűző utastér a legmagasabb minőséget képviseli, mind az összeszerelés, mind a felhasznált anyagokat tekintve. Az elektromosan állítható, fűthető és szellőztethető sportüléseket gyémántmintás designo AMG Exclusive nappabőr fedi, de a műszerfalat, az ajtóbelsőket és a mennyezetet is bőrrel kárpitozták. Az alap fekete mellett a vásárlók választhatnak porcelán/kávébarna, barna/fekete és szürke/fekete színsémát. Az AMG digitális műszerfalon a mutatók pirosak, s a 360 km/óráig skálázott sebességmérő, illetve a fordulatszámmérő is egyedi dizájnt kaptak.

Az S 65 AMG Coupé alapfelszereltségében megtalálhatók a legkorszerűbb aktív és passzív biztonsági, illetve vezetői asszisztens rendszerek, amelyeket a Mercedes immár az Intelligent Drive gyűjtőnévvel illet.

A rendeléseket már le lehet adni az autóra, a forgalmazás szeptemberben indul. Az S 65 AMG Coupé alapára 244 009 euró, ami valamivel több, mint 75 millió forint.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Limo
2014-07-17 - 19:35

4,1 százra biztos, mert az M3-as is 4,1 alatt van százon.


*/