/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Befutott a frissített Kia XCeed

2022. július 18. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Kia több mint 120 ezer darab értékesítése után felfrissítette sikeres kompakt crossoverét, az XCeedet. Modernebb lett a megjelenés és átalakult az utastér, a felszereltségek kínálatában pedig megjelent a sportos GT-line. A motorkínálat is felfrissült, a benzines és dízelmotoros változatok Hybrid 48V kivitelben érkeznek és plug-in hibrid hajtáslánc is választható. Az új XCeed európai értékesítése idén szeptemberben indul.

Az új Kia XCeed elődje formáira épít. Újak a LED-es fényszórók, a hűtőmaszk és az első lökhárító. Azzal, hogy az első ködfényeket a fényszórók házába integrálták a tervezőknek lehetősége nyílt nagyméretű és nagy áteresztő képességű légbeömlők kialakítására. Az új XCeed egyedi, 18 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul, hátsó lökhárítójának diffúzora és fényes fekete betétje is új. Oldalról az autó méreteihez képest hosszú motorháztető vonala lendületesen fordul át a szélvédő élébe, ez a formai megoldás dinamizmust ad az oldalnézetnek.

Bár az új XCeed tengelytávja (2650 mm) azonos a modellcsalád többi tagjáéval, első és hátsó túlnyúlása elől 25, hátul pedig 60 mm-rel hosszabb az ötajtósénál. Csak az első ajtók érkeztek változtatás nélkül az ötajtósról. A csomagtérajtóig vezető lejtős tetővonal kupés megjelenéssel ruházza fel a karosszériát. A hátsó lámpák rajzolata és világítási képe keskeny, vonalaik az autó vállvonalába nyúlnak. A csomagtérajtó és a hátsó lökhárító keresztirányú élei vizuálisan is szélesítik az autót.

Az XCeed emelt – 16 colos kerekekkel is 172 mm-es – hasmagassága és határozott karosszériavonalai vonzóak. A szabad magasság 18 colos keréktárcsákkal 184 mm-re nő; utóbbi 44 mm-rel több az ötajtós modell alapértékénél. A kerékjárati ívek, a karosszéria oldalának műanyag burkolata, valamint a selyemfényű, krómhatású tetőlécek erőteljes megjelenést kölcsönöznek az autónak.

A GT-line felszereltség bevezetése minden korábbinál sportosabb jellemvonásokkal ruházza fel az XCeedet: megjelenése és vezetési élménye is új szintre lép. Az XCeed GT-line számos részletében különbözik az alapmodelltől. Az új hűtőmaszk körül friss a szögletes vonalú “tigrisorr”, és a sportos alsó légbeömlő, valamint az első lökhárító széleinek vonalvezetése is eltérő. A légbeömlő nyílások sötétkróm színűek, hátul a feltűnő, hatszögletű LED-es szerkezetű világítótestek és a fényezett diffúzor teszi teljessé a képet.

Az új XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük három új és feltűnő árnyalattal (Lemon Splash, Celadon Spirit zöld és Yuca acélszürke).

Az utastérben a középkonzol finoman a vezető felé fordul. Az infotainment rendszer “lebegő” képernyője kiemelkedik és el is különül a műszerfaltól, ugyanakkor a középkonzol alsó részén egy sor érintőkapcsoló és gomb segíti a szellőzés beállítását valamint a hi-fi hangerejének szabályozását. A különösen ergonomikus kialakítású kezelőszervek újak, működtetésük egyszerűbb és kényelmesebb is a korábbinál.

A 12,3 colos digitális műszerfali kijelző is felfrissült, a megjelenés a beállított menetmódhoz igazodik. Az utastérben alkalmazott anyagok finom tapintásúak, a matt króm részletek presztízst sugároznak. A vevők szövet, velúr, műbőr és valódi bőr kárpitozást választhatnak. A GT-line utastere is különleges és a külsőhöz igazodóan sportos: a kormány alul lapított D-vonalú, a tetőkárpit fekete, a váltógomb huzata perforált bőr, és az ülések is speciális kialakításúak.

4395 mm-es hosszával a Kia XCeed 85 mm-rel hosszabb a Ceed ötajtós kivitelénél és 120 mm-rel rövidebb, mint a Sportage. Teljes magassága 1495 mm, ezzel 48 mm-rel magasodik az alap Ceed fölé, de 155 mm-rel alacsonyabb a Sportage-nél, így súlypontja is lejjebb van. A modell utastere elöl-hátul tágas, az utasok csípőmagassága valamennyi helyen akár 44 mm-rel nagyobb, mint az ötajtós modellben, így a ki-beszállás is kényelmesebb.

Az új XCeed csomagtartója (VDA szabvány szerint) 426 literes, és a hátsó üléstámlák előredöntésével egészen 1378 literig bővíthető. A használatot segíti a hátsó támlák 40:20:40 arányú osztása, és a villanymotoros mozgatású csomagtérajtó is. A csomagtartó padlója két magasságban rögzíthető.

Az új Kia XCeed pörgős, turbós benzinmotorjainak többsége Hybrid 48V kialakításban, lágyhibridként fut, ugyanakkor plug-in hibrid változat is elérhető. A kínálatban három közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDi) benzines erőforrás szerepel. A háromhengeres 1,0 literes 120 lóerős, forgatónyomatéki csúcsa 172 Nm, az 1,5 literes négyhengeres pedig 160 lóerőt teljesít, miközben 253 Nm leadására képes. A harmadik változat a Ceed és ProCeed GT modelleket is hajtó 1,6-os, ami egyben az XCeed kínálatának legerősebb tagja is: 204 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig 265 Nm. Ennél a modellnél a nulla-százas gyorsítás mindössze 7,5 másodpercet vesz igénybe.

A rendszeresen hosszú utakat teljesítőknek jó választás a takarékos, dízelmotoros Hybrid 48V kivitel. Ebben a konfigurációban az 1,6 literes turbódízel hatfokozatú kézi sebességváltóval dolgozik együtt, és 136 lóerős (280 Nm). A hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel felszerelt változat forgatónyomatéki csúcsa 320 Nm.

A teljes modellcsaládban elérhető Hybrid 48V rendszerek villanymotorja a 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt energiával támogatja a belső égésű motort, főleg gyorsításokkor.

Az új XCeed magas hatásfokú és takarékos plug-in hibrid (PHEV) hajtással is elérhető, 8,9 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorcsomaggal, 44,5 kW teljesítményű villanymotorral, és közvetlen befecskendezéses benzinmotorral. Hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójával ez a rendszer 141 lóerős összteljesítményre és 265 Nm forgatónyomaték leadására képes, tisztán elektromos hatótávolsága 48 km (városi forgalomban 60 km). Ezzel a legtöbb használó napi ingázása letudható emissziómentesen. A hétsebességes duplakuplungos erőátvitel az 1,5 és 1,6 literes T-GDi, valamit az 1,6-os dízelmotorokhoz érhető el.

A Ceed modellcsalád egyedüli tagjaként az XCeed első lengéscsillapítóiban a húzóirányú ütközők hidraulikus kialakításúak. A csillapítókba épített gumiütközők a csillapító olajtöltésében lebegnek, ami különösen rossz minőségű felületeken teszi egyenletesebbé a csillapítási karakterisztikát. Így a nagy ki- és berugózások csillapítása is puha, a karosszéria nem rázkódik és nem is billeg zavaróan. Ezzel a felfüggesztéssel a kormányzás is közvetlenebb és pontosabb, ugyanakkor a futómű rugózó elemeinek működése csendesebb. Az új XCeed rugói elöl 7, hátul pedig 4%-kal puhábbak.

A Drive Mode Select rendszerében a kormányzás segédereje éppúgy hangolható, mint a gázpedál reakciójának érzékenysége, és a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt modellekben a beállítás az erőátvitel működésére, kapcsolási időzítéseire és gyorsaságára is hatással van. A vezető ‘Eco’, ‘Normal’ és ‘Sport’ üzemmód közül választhat. Sportban élesebb a gázreakció és csökken a kormányrásegítés mértéke, Normal-ban a lehető legteljesebb komfort, és a nyugodt autózás a cél, Eco állásban pedig a teljes hajtás működését a gazdaságossági szempontoknak rendeli alá a motorirányítás.

Az új XCeed 10,25 colos érintőképernyővel működő navigációs rendszerének része a többszörös Bluetooth kapcsolódási lehetőség. Ennek révén az utasok egyszerre akár két mobileszközt is az autóra csatlakoztathatnak, a rendszerhez az Android Auto és Apple CarPlay szintén hozzátartozik. Az XCeed felszereltségétől függően a vásárlók 5 colos DAB rádiós rendszert és 8 colos érintőképernyővel felszerelt audiót is választhatnak, szintén vezeték nélküli Android Autóval és Apple CarPlay-jel.

A választható 12,3 colos Supervision műszerfal egy sor újdonsággal gazdagodott: megújultak például az egyes üzemmódokhoz tartozó grafikák. A 1920 x 720 képpont méretű digitális kijelzőn a sebességmérő és a fordulatszámmérő tűéles grafikával jelenik meg, a multifunkciós kijelzőn pedig a navigáció adatai mellett az audió, a fedélzeti számítógép, a fedélzeti diagnosztikai rendszer és a biztonsági, vezetéstámogató elektronikák információi is láthatók.

A rendszer új Sports nevű funkciója révén a felhasználók menet közben sem maradnak le kedvenc csapatuk, vagy sportolójuk mérkőzéseiről, futamairól. Az eredmények percenként frissülnek a középkonzol képernyőjén, így valamennyi utas egyszerűen és gyorsan áttekintheti azokat. A kijelzőn listába rendezhetők, és így gyorsan elérhetők a kedvenc csapatok és az egyes bajnokságok aktuális állása is. A fejlett konnektivitással Google vagy Apple naptár is megjeleníthető a központi képernyőn, így a meghívókban érkező címek szintén azonnal a navigációba küldhetők.

Az új XCeed a Kia Connect legfrissebb változatával készül. A rendszer a központi képernyőn, vagy a Kia Connect app-on keresztül szolgáltat hasznos információkat. A Kia Live az infotainment rendszeren keresztül kezelhető, a Kia Connect saját eSIM kártyája használatával küld és fogad adatokat. A Kia Connect utazástervezésre is használható, a navigációs adatok közvetlenül okostelefonról az autó rendszerére küldhetők, az app-on keresztül pedig a parkolóban, vagy az utcán hagyott autó is egyszerűen megtalálható.

Az új Kia XCeed aktív biztonsági és vezetést segítő technológiák egész sorával teszi tökéletessé az utazást. Az adaptív sebességtartó (SCC) programját átdolgozták, így immár együtt dolgozik a navigációs rendszerrel (NSCC). Az NSCC kiegészítő funkciója a kanyarkövető üzemmód amely a navigációs adatok alapján előre érzékeli az útvonal kanyarulatait és automatikusan a biztonságos értékre csökkenti a sebességet.

Az aktívfékezés-funkcióval kiegészített holttérfigyelő (BCA) a holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető elektronikával (BCW) együtt működik, és ehhez a hátsó lökhárítóba épített érzékelőket használva figyeli, hogy sávváltáskor tartózkodik-e jármű az XCeed holtterében. Amennyiben veszélyt érzékel, nem csak jelez, de az ellenkező oldali fékek automatikus működtetésével vissza is vezeti az autót az eredeti sávba. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztens a tolatási műveleteket és manővereket segíti, emellett a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/