/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a hatajtós sport MINI

2016. szeptember 21. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

Külső méreteit és tágasságát tekintve az új MINI John Cooper Works Clubman az eddigi legnagyobb élsportoló a brit kisautó-gyártó történetében. 231 lóerős motorja ráadásul immár mind a négy kereket hajtja.

Az új MINI John Cooper Works Clubman rendkívül sportos és ugyanakkor kivételesen sokoldalú karaktere a jellegzetes karosszéria-koncepció okán számos különféle felhasználási lehetőséget kínál. A modell már álló helyzetben is kiemelkedik a többi autó közül, nem utolsósorban négy oldalsó ajtajának, osztott csomagtérajtajának, öt teljes értékű ülésének és alapesetben 360 literes csomagterének köszönhetően, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 250 literig bővíthető. A hagyományőrző kombi karosszéria-koncepció modern újraértelmezése a MINI John Cooper Works kivitel esetében kirívóan sportos járműkarakterrel egyesül.

A 2.0 literes négyhengeres benzinmotort hagyományosan keresztben építették be a motortérbe, az erőforrásban pedig a legmodernebb MINI TwinPower Turbo technológia speciális változata dolgozik. Az erőforrás azonnali gázreakcióját és hatékony belső működését a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a szívó- és kipufogóoldali dupla VANOS változó vezérműtengely-állítás optimalizálja.  A maximális töltőnyomás 2,2 bar, amely nagy tolóerőt garantál, kivételesen széles fordulatszám-tartományban. A kocsi már 1450-es főtengely-fordulatnál leadja 350 Nm csúcsnyomatékát és 4500-as főtengely-fordulatig fenn is tartja. A csúcsteljesítmény 231 lóerő 5000 és 6000 főtengely-fordulat között. A motorhoz hatsebességes manuális váltót kapcsoltak, de opcióként nyolcsebességes Steptronic sport-automataváltó is elérhető, beépített rajtprogrammal.

Az új MINI John Cooper Works Clubman a brit gyártó legsportosabb négykerekűinek első olyan képviselője, amelyet már az alapfelszereltség részeként ALL4 intelligens összkerékhajtással szereltek. A hajtáslánc optimális erőelosztását minden esetben a menetstabilizáló rendszer vezérli, amely folyamatosan figyeli az egyes kerekek forgási sebességét, az aktuális hosszanti és oldalirányú gyorsulást, a jármű sebességét, a gázpedál állását, a motor teljesítmény- és forgatónyomaték-leadását, a kormányzás szögét és a MINI Vezetési Üzemmódok aktuálisan kiválasztott opcióját. Ezen adatok szüntelen elemzésével a rendszer idő előtt érzékeli a kerekek megcsúszásának vagy túlpörgésének esélyét, dinamikus kanyarvétel közben pedig folyamatosan elemzi az egyes kerekekre továbbítandó erő mennyiségét, hogy megelőzze a tapadásvesztést, illetve a jármű alul-, vagy túlkormányzottságát.

Az ALL4 intelligens összkerékhajtás vezérlőelektronikája folyamatosan elemzi az első és a hátsó tengely közötti erőelosztás ideális egyensúlyát is, így a motor teljesítménye és forgatónyomatéka minden vezetési szituációban pontosan azon kerekek között oszlik el, amelyeken erre az optimális tapadás és a vezetési élmény szempontjából a legnagyobb szükség van. A MINI John Cooper Works Clubman mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A MINI Vezetési Üzemmódokat kínáló forgókapcsoló ugyancsak az új MINI John Cooper Works Clubman alapfelszereltségének része, amely a hatékonyságra optimalizált Green mód aktiválását is lehetővé teszi. A Steptronic automataváltóval felszerelt modellek esetében a Green mód 50 és 160 km/óra közötti sebességnél automatikusan lekapcsolja a motort a hajtásláncról, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Eme úgynevezett vitorlázó funkció még tovább csökkenti a motor emisszióját. Az átlagos fogyasztás az EU-ciklus szerint egyébként 7,4, illetve Steptornic váltóval 6,8 l/100 km.

A MINI John Cooper Works Clubman sportfutóműve páratlanul feszes csillapítást kínál, a négydugattyús nyergekkel és belső szellőzésű tárcsákkal operáló Brembo sport fékrendszer versenypályás igénybevétel esetén is megbízhatóan lassít. Az alapfelszereltség része a fekete 18 collos könnyűfém kerékgarnitúra, de akár 19 collos, kéttónusú garnitúra is elérhető. Emellett alapáras tétel az első differenciálmű elektronikus záró funkciójával és az optimális kanyarsebességet biztosító Performance Control teljesítményvezérlő rendszerrel kiegészített menetstabilizáló rendszer. Felárért dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás is rendelhető.

A személyre szabhatósági opciók listáját a Rebel Green lopakodó-zöld karosszéria-fényezés színesíti, amely a vörösre fényezett tetővel és külső visszapillantó-házakkal, valamint a fekete és vörös árnyalatban választható versenycsíkokkal a MINI John Cooper Works modellek kiváltsága. Az utastérben alapfelszereltség az integrált fejtámlákkal szerelt John Cooper Works sportülések, a fekete árnyalatú Dinamica szövetkárpit, a multifunkciós John Cooper Works sportkormány, küszöblécek, váltógomb vagy előválasztó kar, továbbá a rozsdamentes acélból készült, lábtámasszal kiegészített pedálsor és fekete háttérrel ellátott műszerfal-számlapok. Természetesen számos stíluscsomag is elérhető az autóhoz.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/