Itt a kompakt Lexus szabadidőautó
A nagyvárosokban élő fiatal réteget szeretné megszólítani a Lexus új, meglehetősen merész formatervű crossovere, az NX, amely a Pekingi Nemzetközi Autószalonon áll először a nagyközönség elé. Az autó érdekessége a formája mellett az, hogy ebben debütál a márka első benzines turbómotorja. Emellett természetesen szívóüzemű és hibrid hajtáslánccal is kapható lesz.
A sorozatgyártású modell alapját a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott LF-NX tanulmány szolgáltatta, ami túlzottan agresszív vonalvezetésével vegyes fogadtatásra lelt a közönség körében. Nos, a szériaváltozat egy kicsivel szolidabb a koncepcióautónál, de így sem egy visszahúzódó darab. Az élekkel, sarkokkal teli karosszéria elképesztően látványos, olykor félelmetes; bizonyos szögből az autó remekül mutat, más szögből azonban véleményem szerint egyáltalán nem szép. Az NX-be ha beleszeret valaki, azonnal meg akarja majd magának szerezni, más viszont semmi szín alatt nem látná a garázsában.
Döbbenetes az előreálló, óriási méretű orsó alakú hűtőrács, a nappali fényt adó diódacsíkok és a LED-es fényszórók pedig az új IS modellen látható dizájnt követik. Oldalról a hangsúlyos kerékjáratok, valamint az alacsony tető és a kisméretű ablakok tűnnek fel, míg hátul a drámai kialakítású, a karosszéria síkjából kiálló LED-es lámpák vonják magukra a figyelmet. Egyetlen egy sima, vagy unalmas felület sincs az autón.
Az utastérben az egyediséget a puha kárpitok és a kemény fémfelületek kontrasztja biztosítja. Különleges formájú, középen kiálló a középkonzol, amelyre a váltókart és a Human Machine Interface (HMI) irányító rendszer tekerő/nyomógombját is telepítették. A kütyük között újdonság a drótnélküli mobiltelefon-töltés funkció, az adatok és parancsok bevitelére szolgáló érintőpad, a G-szenzorral és töltőnyomás kijelzéssel kiegészített multi-információs kijelző, valamint a Head-Up Display. A vezetői segédrendszerek között megtalálható az aktív radaros sebességtartó automatika, a holttér-figyelő, valamint a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer.
A Lexus NX-ben debütál a japán márka új 2 literes benzines turbómotorja (NX 200t), és piactól függően a kocsi kapható lesz 2 literes szívómotorral (NX 200) illetve hibridhajtással is. Utóbbi az NX 300h megjelölést kapja. Bővebb információval a kocsi hivatalos bemutatója után jelentkezünk.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)