/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legdurvább Renault Mégane

2018. július 19. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A hot hatchek rajongói újabb komoly gépre kezdhetnek gyűjteni, megjelent ugyanis az új Renault Mégane R.S. Trophy. A modell teljesítménye az R.S. sorozat történetében először eléri a 300 lóerőt, amelyet EDC-váltóval 420 Nm nyomaték kísér. Az R.S. Trophy 5,7 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 260 km/órás sebességet.

Az új Renault Mégane R.S. Trophy-t egy 1,8 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor hajtja, amely kereken 300 lóerő leadására képes, maximális nyomatéka pedig kézi váltóval 400, EDC duplakuplungos váltóval 420 newtonméter. A megnövelt teljesítmény élénkebb gyorsulást eredményez, magasabb fordulatszámokon is, míg a magas nyomaték a vezetési élményt és a komfortot fokozza. Az erőforrást részecskeszűrővel is ellátták, így teljesíti a legszigorúbb Euro 6d temp emissziós normát, ami szeptember 1-jével lép életbe.

A Renault Sport Formula 1-es technológiát vetett be a motor tuningjánál. A turbófeltöltő turbinakerekét például a hagyományos, olajfilmes golyóscsapágyas rendszer helyett kerámia golyóscsapágyas rendszer fogja közre, ami egyharmadával csökkenti a súrlódást. A turbó így könnyebben pörög fel, javítva a gázreakciót és a gyorsulást. A kipufogórendszert is módosították, a hátsó dobba egy pillangószelepet építettek be, amellyel szabályozható a hangzás. A szelep vezérlése a kiválasztott menetmód, valamint a motorfordulatszám és -terhelés függvényében automatikus. A szelep zárt állapotában az R.S. Trophy hangja sportos, de nem tolakodó, míg nyitott állapotában lelkesítő, kifejezetten erőteljes.

Akárcsak az új Mégane R.S., az R.S. Trophy is hatsebességes kézi vagy EDC duplakuplungos automataváltóval konfigurálható, kormányra helyezett váltófülekkel. Manuális szerkezettel az 1419 kg menetkész tömegű R.S Trophy 5,7 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra, harmadik fokozatban 3,1 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 km/órára, a végsebessége pedig 260 km/óra.

A Mégane R.S. Trophy számos dologban különbözik a sztenderd Mégane R.S.-től. Alapfelszerelése például a Cup alváz, aminek tartozéka a Torsen önzáró mechanikus differenciálzár, továbbá a 25%-kal keményebb gátlókkal, 30%-kal feszesebb rugókkal és 10%-kal merevebb stabilizátorokkal ellátott felfüggesztés. A Mégane R.S. Trophy speciális ötvözetű első Brembo féktárcsákkal is rendelkezik, amelyek kerekenként 1,8 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget és jobb a hőelvezető képességük. Az első tárcsák mérete egyébként 355 mm, míg a hátsóké 290 mm. A nyergeket pirosra fényezték.

A legerősebb Mégane R.S. exkluzív, 19 colos Jerez könnyűfém felnijeiről is felismerhető, amelyen 245/35 méretű Bridgestone Potenza S001 köpenyek feszülnek. A jövő év folyamán egy még könnyebb (-8 kg), Fuji garnitúra is elérhető lesz a típushoz, speciális keverékű Bridgestone Potenza S007 gumikkal. A Trophy modellbe bekerült a Mégane R.S.-ben bemutatkozott 4Control négykerék-kormányzás is, amely kiemelkedően agilissá, kanyarvadásszá faragja az autót. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, míg nagy sebességnél a velük megegyező irányban.

Ami a Mégane R.S. Trophy megjelenését illeti, az alapértelmezett karosszériaszín a látványos Liquid sárga, amit az F1-stílusú első lökhárítón szürke, Trophy feliratos légterelő egészít ki. A belső térbe plusz pénzért új Alcantara kárpitozású Recaro kagylóülések kérhetők, amelyek a sztenderd székeknél 20 mm-rel mélyebb üléspozíciót kínálnak.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/