/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legerősebb kompakt Audi

2014. december 15. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Aki kevesellte az Audi S3 300 lóerős teljesítményét, annak jó hír, hogy hamarosan beleülhet a 367 lovas RS3 Sportback-be. Az Audi ráadásul az RS Q3 után ebben az autóba is az öthengeres motorját szereli, amely remek hangjával és pörgős természetével nyűgözi le az embert.

A kompakt szegmens legerősebb modellje, az RS3 Sportback az Audi kiváló, kategóriájában többször is az Év Motorjának megválasztott öthengeres turbómotorjából meríti erejét, amely elképesztő vehemenciával mozgatja az ötajtós, quattro összkerékhajtású kocsit. A 2,5 TFSI egység 367 lóerőt és 465 Nm nyomatékot ad le (1625-5550 ford./percnél), így a gyorsulás nulláról százra csupán 4,3 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 280 km/óra is lehet (kérésre). Összehasonlításul: a szegmens másik favoritja, a Mercedes-Benz A 45 AMG 4,6 szekundum alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 250 km/óra elektronikusan korlátozva. A motor átlagfogyasztása eközben 8,1 liter, ami 189 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg.

A 2,5 literes öthengeres erejét egy hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltó továbbítja a kerekek felé. A szerkezet két automatikus programot kínál, a volánbillentyűkkel és a váltókarral manuálisan is vezérelhető, s rajtprogramot is építettek bele. A quattro hajtás észrevétlenül, szükség szerint variálja a nyomatékot a tengelyek között, vezetési stílustól függően a nyomaték 50-100 százalékát juttatja a hátsó kerekeknek. Dinamikus menetmódban, a menetstabilizáló rendszert sport állásba kapcsolva, az RS3 Sportback így akár kontrollált driftelésre is képes. A kanyar kijáratánál aztán az első tengely ismét visszahúzza az autót egyenesbe. A kezelhetőséget a torque vectoring funkció is javítja; gyors kanyarodáskor az ívbelső kerekek enyhe fékezésével növeli a tapadást.

Az RS3 Sportback a normál ötajtós A3-ashoz képest 25 mm-rel közelebb ül a földhöz és különleges, megerősített sport-felfüggesztést és kormányművet kapott. Utóbbi progresszív kivitelű, tehát változó áttételű, az előbbi pedig magnetic ride adaptív kivitelben is rendelhető, folyamatos csillapítás-szabályzással. Ehhez jár az Audi drive select menetdinamikai rendszer is, amely az automatikus mellett komfortos, dinamikus és egyéni beállításra is lehetőséget ad. Az RS3 Sportback 19 colos, rotor dizájnos kerekekre szerelt 235/35 méretű abroncsokon gördül. A felnik kérésre matt titánszürke vagy magas fényű fekete kivitelben is elérhetők, előre pedig szélesebb, 255/30-as gumik is rendelhetők. Az RS3 Sportback elöl 37, hátul 31 centiméter átmérőjű acél féktárcsákkal érkezik, ám elsőként a szegmensben karbon kerámia első féktárcsákkal is felszerelhető.

A Volkswagen MQB architektúrájára épülő Audi RS3 Sportback-en azonnal látszik a nagy teljesítmény. RS-mintára, matt alumínium keretes, fekete méhsejt-rácsos hűtőmaszkot és légbeömlőket kapott, alul pedig egy szintén matt alumínium „penge” spoiler húzódik végig. Oldalról a kiszélesített első sárvédők, a vaskos küszöbök és a matt alumínium borítású tükrök tűnnek fel. A far nagyméretű tetőlégterelővel és diffúzoros lökhárítóval gazdagodott, amelyet matt alumínium kinézetű betétekkel és dupla ovális kipufogóvéggel dobtak fel.

Az utastér alapvetően fekete és mindenhol RS logók ékesítik, a sportülések azonban finom nappabőr borításúak és szürke kontraszt varrást kaptak. Az RS multifunkciós sportkormány a hagyományoknak megfelelően alul lapított, karimája pedig vadbőr borítású. A fedélzeti számítógép töltőnyomás-mérővel, olajhőmérséklet-jelzővel és köridő-mérővel egészült ki. A pedálokat és a lábtartót fémből gyártották, az ajtóban Alcantara betétek kaptak helyet, a műszerek számlapjai feketék, a mutatók vörösek, az osztások pedig fehérek. Természetesen emellett számos extra választható még az autóhoz, plusz pénzért akár karbonhéjas RS kagylóülések (-7 kg) is szerelhetők bele.

Az Audi RS3 Sportback jövő nyáron kerül a márkakereskedésekbe, hétre gyarapítva az RS modellek számát.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/