Itt a legerősebb Porsche Panamera
A Porsche az új Panamera Turbo után bemutatta a még exkluzívabb Turbo S kivitelt, amely most, első ízben hosszú tengelytávval is elérhető. A normál és a 15 centiméterrel megnyújtott Executive verziók minden eddiginél több lóerőt vonultatnak fel, szám szerint 570-et, és különleges extrákkal rendelkeznek.
A Panamera Turbo S modellek felismerhetők az exkluzív, számukra fenntartott „Palladium” szürke fényezésről, a 20 colos Turbo II kerekekről, valamint a karosszéria színére fényezett hátsó légterelő szárnyról. A lényeg azonban a lemezek alatt van, a csúcsmodellbe minden menetdinamikát javító berendezést beszereltek, ami a Porschénál elérhető. Alapfelszerelés a kanyarban kiegyensúlyozást végző, aktív karosszéria-stabilizáló rendszer (PDCC), a tapadást jelentősen javító, az elektronikus differenciálzárral együttműködő, a két hátsó kerék közötti nyomatékelosztást variáló PTV Plus rendszer, az adaptív légrugózás és lengéscsillapítás (PASM), a kerámia kompozit fékrendszer (PCCB), valamint a sebességfüggő szervokormány is.
A 4,8 literes biturbó nyolchengeres motor az S modellekben 50 lóerővel erősebb és 50 Nm-rel nagyobb nyomatékot állít elő az új feltöltőknek és a nagyobb befecskendezési nyomásnak köszönhetően. 570 lóerő és 750 Nm nyomaték keletkezik a főtengelyen, amely az átmeneti túltöltés alatt akár 800-ra emelkedhet 2250 és 5000-es fordulatszám között. A fogyasztás már ebben a kategóriában is fontos dolog, s a hajtómű ezen a téren is lenyűgözően teljesít. 11 százalékkal takarékosabb az elődnél, elméletben beéri 10,2 liter szuperbenzinnel 100 kilométerenként.
A négykerék-hajtású Panamera Turbo S modellekben széria a Sport Chrono csomag is, ami azt jelenti, hogy a hétsebességes duplakuplungos váltó szoftverébe a rajtprogramot is „beírták”. Ennek segítségével a kocsi álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt felgyorsul 100 km/órára. A karosszéria-stabilizáló rendszer, az adaptív lengéscsillapítás és a légrugózás paraméterei változtathatók, három menetmód közül lehet választani. Komfort módban az autó kifejezetten kényelmesen rugózik, és pihentető utazást kínál, Sport és Sport Plus beállításnál azonban bekeményít, mindent alárendel a teljesítménynek és az agilis viselkedésnek.
A Porsche Panamera Turbo S németországi alapára 180 024 euró, míg a hosszú tengelytávú Panamera Turbo S Executive modellért 197 041 eurót kell fizetni. Már rendelhetők, és jövő januártól átvehetők.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)