Itt a legfickósabb Lamborghini Huracán
A Lamborghini megalkotta alighanem a legnagyobb vezetési élményt nyújt modelljét, a Huracán EVO RWD-t, amely 610 lóerőt küld kizárólag a hátsó kerekekre. Az 1,4 tonnánál is könnyebb gép a vezetés szerelmeseinek készült.
A Huracán EVO RWD igazán gonosz gépezet: 610 lóerőt ad le 8000-es fordulaton és 560 Nm nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre 6500-as fordulatszámon. Mivel csupán 1389 kilogrammot nyom, 3,3 másodperc alatt lő ki százra és 325 km/óra a vége. Kivételes képességei ellenére nem egyenes vonalú gyorsulásra vagy körrekordok megdöntésére készült, a célja az, hogy minél nagyobb vezetési élményt adjon.
A mérnökök gondoskodtak róla, hogy a hátsókerekes Huracánt száraz, nedves, sőt, havas útburkolaton is öröm legyen vezetni. Speciális kipörgésgátló rendszerrel látták el, amely a normál, elterjedt tapadásvezérlő rendszerekkel ellentétben sohasem vágja el hirtelen a nyomatékfolyamot. A P-TCS beavatkozási szintje a vezetési üzemmódoktól függ. Ezeket a kormánykeréken elhelyezett ANIMA kapacsolóval lehet kiválasztani.
Strada, azaz utcai üzemmódban a P-TCS minimalizálja a kerékmegcsúszást, hogy minden körülmények között garantálja a tapadást. Sport módban viszont engedi a kipörgést, a driftelést, a biztonság csorbítása nélkül. A rendszer felismeri például, ha a túlkormányzás szöge túlságosan gyorsan növekszik és ilyenkor azonnal lekorlátozza a hátsó kerekekre irányuló nyomatékot, stabilizálva az autót. Corsa, azaz versenypálya beállításnál a P-TCS csak olyan mértékű kerékmegcsúszást engedélyez, amely az optimális tapadáshoz és agilitáshoz szükséghez. Az elődmodellel összehasonlítva az új modell tapadásvezérlő rendszere 30 százalékkal finomabban avatkozik be és 20 százalékkal javítja a kanyarkijárati tapadást.
A hátsókerék-hajtású Huracán EVO 19 colos Kari felniken gördül ki a gyárkapun, de rendelhető 20-as kerekekkel is, karbon-kerámia fékrendszerrel. Egyéb megkülönböztető részletek is felfedezhetők rajta, mint az új első splitter, a függőleges terelőlapok és a nagyobb légbeömlők, hátul pedig a fényes fekete lökhárító és az egyedi kialakítású diffúzor. A formát remekül kihangsúlyozza az új Giallo Belenus sárga színárnyalat, amihez dedikált bőr és Alcantara kárpitszín tartozik a kabinban.
Az új Lamborghini Huracán EVO RWD tavasszal jut el a vásárlókhoz. Alapára 159 443 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)