/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legkisebb Mercedes-Benz szabadidőautó

2019. december 12. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

Teljessé vált a Mercedes-Benz SUV-palettája, megérkezett a GLA második generációja. Az új GLA az elődnél sokkal komolyabb autó, egy rendes, 1,6 méternél magasabb SUV, amely jóval nagyobb helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak. A Mercedes arra számít, hogy az új GLA az A-osztály után a második legnépszerűbb kompakt modellje lesz. A jövő év tavaszán érkezik meg az európai márkakereskedésekbe.

Az új GLA a legkisebb Mercedes SUV, bár 4410 mm-es hosszával így sem nevezhető aprónak; a legnépesebb kompakt SUV mezőnybe érkezik. A másik két kompakt csillagos szabadidőautónál, az opcióként hétüléses kivitelben is kapható GLB-nél 224, a GLC-nél pedig 248 mm-rel rövidebb. A szélessége 1834, a magassága pedig 1611 mm, amelyek azonban tekintélyes értékek. A Mercedesekre jellemzően rövidek a túlnyúlásai, tehát kifejezetten bő a tengelytávja is – 2729 mm-es, így hátul sincsen helyszűke.

Ahogy a többi Mercedes-Benz SUV-nál, úgy a GLA hűtőrácsát is egy rúd keresztezi és középen a Mercedes-csillag trónol. Az oldalnézetet az izmos sárvédők határozzák meg. Az ajtók betakarják a küszöböket, ami nagyon praktikus, hiszen senkinek sem koszolódik be a nadrágja. A jármű alját körben fekete műanyag védi a külső behatásoktól. A hátsó lámpák kétrészesek, így szélesebb lett a rakodónyílás.

A műszerfal olyan, mint a többi új Mercedesben, a fő műszeregység és az infotainment rendszer kijelzője egyetlen szélesvásznú kijelzőt alkot, amelyen az adatok digitálisan jelennek meg. A kör alakú légbeömlők turbina dizájnt kaptak. Alapfelszereltség az MBUX multimédiás rendszer, konfigurálható tartalommal, ragyogó grafikával, szélvédő kijelzővel, kiterjesztett valósággal kiegészített navigációval és hangvezérléssel.

S bár az új GLA rövidebb, mint az elődje, bent sokkal tágasabb. Az üléspozíció elöl és hátul magasabb (+14 cm az A-osztályhoz képest), és sokkal jobb a kilátás. A hátsó ülések 14 centiméter hosszan tologathatók és a támláik több fokozatban állíthatók, illetve le is dönthetők. A lábtér akár 11 centiméterrel is meghaladhatja az elődmodellét, és oldalirányban is 3-4 centiméteres növekedés tapasztalható. A csomagtartó padlója két szinten rögzíthető. A poggyásztér 435 literes, ami 14 literrel haladja meg az elődmodell értékét.

A GLA-ba természetesen beépítették a legkorszerűbb vezetői asszisztens rendszereket, az aktív és passzív biztonság a legmagasabb szinten áll. A széria és rendelhető tételek között van az aktív sebességtartó és sávtartó rendszer, a kikerülő kormányzás segédlet, az aktív holttérfigyelő, továbbá a PRE-SAFE Plus rendszer.

A GLA szélesebb nyomtávokkal (+4 cm) és nagyobb hasmagassággal bír elődjénél (+ 9 mm, 143 mm), és kívánságra felszerelhető 4MATIC összkerékhajtással is. Az összkerékhajtási rendszernek három üzemmódja van. Normál üzemben 80:20 arányú a nyomatékelosztás a tengelyek között, amely Sport módban 70:30-ra módosul. Off-road módban a kuplung középső differenciálzárként funkcionál és 50:50 arányban rögzíti a nyomatékelosztást.

A 4MATIC modellekben alapfelszerelés az Off-Road Engineering csomag is, amely a Multibeam LED fényszórók speciális off-road világítási üzemmódját és dedikált Off-road üzemmódot foglal magában, emellett plusz animált kijelzőt ad, amelyen az aktuális vezetési szituációt mutatja. A lejtmenet-vezérlő 2-18 km/óra között rögzíthető sebességgel eresztheti le a járművet a domboldalon.

Az új GLA négyhengeres turbómotorokkal készül, akárcsak a többi kompakt méretű Mercedes. A belépő benzines modell a GLA 200, 1,33 literes, 163 lovas turbómotorral, míg a skála felső végén a GLA 35 4MATIC AMG-modell tanyázik, 306 lovas 2 literes turbómotorral. A GLA 200 8,7 másodperc alatt gyorsít százra, míg az A 35 5,1 másodperc alatt tudja le a műveletet.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/