/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legsportosabb Škoda Fabia

2022. február 21. 15:40   |   Autoblog
címkék:  

Különleges Monte Carlo változattal teszi teljessé a Škoda a Fabia új, negyedik generációjának kínálatát. Karosszériájának fekete részletei a kocsi dinamikus megjelenését erősítik, míg belterét vörös stílusjegyek, a kartámaszokon és a műszerfalon pedig karbonhatású felületek határozzák meg. A Fabia Monte Carlo akár 150 lóerős motorral is megrendelhető.

Immár 2011 óta járulnak hozzá a sportos Monte Carlo változatok a Fabia nagy sikeréhez, amelyeket a márka e legendás ralin aratott számos sikere inspirált és az Active, Ambition és Style felszereltségi szinteket egészítik ki. A Monte Carlo verzió háromféle 1,0 literes háromhengeres, illetve egy négyhengeres 1.5 TSI motorral kapható, amelyek teljesítménypalettája 80 és 150 LE között húzódik.

A Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztirányú platformjára váltva még dinamikusabb arányok és érzelmekben még gazdagabb formavilág jellemzi a Fabia negyedik generációját. Ezt a vizuális benyomást erősítik tovább az olyan Monte Carlo stílusjegyek, mint például a fekete hűtőrács, a modellspecifikus első és hátsó lökhárító, a fekete hátsó diffúzorelem, illetve a 16 és 18 col közötti peremátmérőjű, ugyancsak feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák.

A még tágasabb beltér alapfelszereltségét bővítik az integrált fejtámlákkal kiformált sportülések és a háromküllős, multifunkciós kormánykerék. Az utasteret túlnyomórészt fekete alaptónusa határozza meg, míg a műszerfal vízszintes dekorbetétjén, a középkonzolon és az ajtófogantyúkon vörös stílusjegyek láthatók, az első ajtók kartámaszait és a műszerfal alsó részét pedig karbonhatású felülettel alakították ki.

Sportos formavilágú első és hátsó lökhárító, illetve fekete stílusjegyek határozzák meg az új Fabia Monte Carlo külső megjelenését. Sportos arányai, határozott rajzolatú fényszórói és akár 18 colos könnyűfém keréktárcsái különösen sportos fellépést kölcsönöznek számára. A markáns hűtőrács szegélye mellett éppúgy fényes feketében jelenik meg a modellspecifikus első lökhárító légterelő pereme, mint a külső visszapillantó tükrök házai, az oldalsó küszöbborítások díszlécei és a sportos hátsó lökhárító diffúzoreleme. A csomagtérajtó „Škoda” felirata már gyárilag fekete, kívánságra pedig a tető is fekete fényezést kaphat. A sorozat sportos csúcsmodellje emellett első sárvédőin Monte Carlo plakettet hordoz, illetve sötétített hátsó szélvédővel és oldalablakokkal készül.

A utastér alapján is azonnal a modellsorozat sportos lifestyle változata azonosítható, amely sportülésekkel, háromküllős multifunkciós sportkormánnyal, karbonhatású műszerfalfelülettel, valamint fekete és vörös stílusjegyekkel folytatja a Monte Carlo modellek hagyományát. Az extrafelszerelésként rendelhető 10,25 colos digitális kombinált műszeregység specifikus megjelenítést is kínál.

Az új csúcsváltozat belterét a fekete alaptónus határozza meg, és vörös stílusjegyekkel egészül ki. A műszerfal vízszintes dekorbetétje, a középkonzol egyes részei és az ajtófogantyúk szintén vörös színűek, míg a tető és az oszlopok kárpitja egyaránt fekete. Az első ajtók kartámaszait és a műszerfal alsó részét sportos karbonhatású felülettel alakították ki, a műszerfalon fehér kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal. A pedálborítások nemesacél-hatásúak, a küszöbléceken pedig Fabia logó látható.

Fekete díszvarrásokkal kidolgozott bőrbevonat borítja a kézifékkar markolatát és az alapkivitelben háromküllős multifunkciós kormánykereket, amely a DSG sebességváltóval szerelt modellekben kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az alapfelszereltséghez tartozik az új LED-es hangulatvilágítás is, amely vörös színben világítja meg a műszerfal dekorbetétjét. Amennyiben a felszereltség az Amundsen infotainment rendszert is tartalmazza, fehér színű megvilágítás is rendelkezésre áll, emellett a középkonzol és az első ajtófogantyúk is megvilágítást kapnak, valamint elöl és hátul LED-es olvasólámpák jelennek meg. Fűthető kormánykerék és fűthető szélvédő is rendelhető.

Négy motort kínál a Škoda az új Fabia Monte Carlo számára, amelyek teljesítménye az 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) közötti tartományt öleli fel. Mindegyik erőforrás a Volkswagen Csoport EVO-generációjának tagja és egyaránt megfelel az Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. Különösen dinamikus menettulajdonságok jellemzik az 1.5 TSI négyhengeres aggregáttal szerelt változatot. A modellsorozat csúcsmotorja 150 LE teljesítményt produkál és az itt az alapfelszereltséghez tartozó hétfokozatú DSG sebességváltóval álló helyzetből mindössze 8,0 másodperc alatt gyorsítja e változatot 100 km/órás tempóra. A maximális sebesség ez esetben 225 km/óra.

Az 1.5 TSI mellett két háromhengeres 1.0 TSI erőforrás is a Fabia Monte Carlo vásárlóinak rendelkezésére áll. A 95 lóerős változat ötfokozatú, míg a 110 lovas 1.0 TSI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, az utóbbi verzió hétfokozatú DSG automata sebességváltóval is rendelhető. A belépő motor pedig a háromhengeres, hengerenkénti szívócsatorna-befecskendezéssel működő 1.0 MPI, amely egy liter lökettérfogatából 80 LE teljesítményt produkál.

Az összes modellváltozathoz rendelhető sportfutómű, amely feszesebb hangolású rugózásával és a karosszéria 15 milliméteres süllyesztésével még dinamikusabb irányíthatósági tulajdonságokat tesz lehetővé.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/