/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legújabb Hyundai N modell, a Kona N

2021. április 27. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai leleplezte a vadonatúj Kona N crossovert, amely a Hyundai N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A kompakt méretű Kona N igazi kis fenevad, 280 lóerős motorjával 5,5 másodperc alatt nyargal százra.

A Kona N hajtásáról egy 2,0 literes GDI turbómotor és az ahhoz illesztett, nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó (N DCT) gondoskodik. Az N DCT a Hyundai házon belül kifejlesztett nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata. Hogy az N sportmodellekben helyt álljon, a 8DCT sebességváltót robusztusabbra tervezték, így elviseli a nagyteljesítményű hajtásláncok által támasztott, jelentős igénybevételt. A 2,0 literes T-GDI benzinmotorral társítva egyedi áttételekkel nyújt optimális teljesítményt.

A sebességváltó vezérlőegységét az N modellekre kalibrálták, így a gyorsabb kapcsolások mellett egy sor exkluzív menetfunkciót kínál: az N Power Shift (NPS), az N Grin Shift (NGS) és az N Track Sense Shift (NTS) váltóprogramok egytől egyig maximális vezetési élményt szavatolnak. A motor maximális teljesítménye 280 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 392 Nm. Az N Grin Shift funkció azonban átmenetileg 290 lóerőre növeli a teljesítményt. A Kona N végsebessége 240 km/óra, álló helyzetből pedig 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára (a rajtautomatika aktiválása esetén).

A Hyundai az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró N Corner Carving differenciálművel is felszerelte a Kona N modellt. Ez a megoldás az első kerekekre jutó forgatónyomaték elosztása révén ívmenetben fokozza a tapadást és a stabilitást. A Kona N egyébként 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, valamint nagy teljesítményű fékeket és abroncsokat kapott.

Már a Kona N alapkivitele is tartalmazza a rajtautomatikát, a változó kipufogószelep-vezérlést és mindenekelőtt az N Grin Control rendszert, így minden felszereltségi szinten ugyanaz a vezetési élmény vár a vezetőre. Az N Grin Control rendszer ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (normál, öko, sport, N és N egyedi) kínál. A kocsi karakterét módosító üzemmódokban változnak a motor, a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipufogó hangzás és a kormánymű beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez.

A Kona N új, 26 centiméteres infotainment képernyőjét és digitális műszeregységét kiegészítő head-up kijelző N és N Sport üzemmódban megjelenő, exkluzív motorsport-grafikája a videojátékok hangulatával fűszerezi a mindennapos vezetést. Az ‘N üzemmód dizájn’ digitalizált elemeivel a videojátékok világát idézi. Többek között olyan információkat oszt meg a vezetővel, mint a köridők, vagy az N pályatérképek, amelyek segítségével a vezető azonosíthatja helyzetét a versenypályán. A Kona N testre szabható N gombokkal is rendelkezik, amelyekkel egyedileg programozott üzemmódok aktiválhatók.

A Kona N első köténye, kettős tetőszárnya és oldalsó szoknyái kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt kínálnak, egyben hitelesen hirdetik a modell versenypálya-alkalmasságát. Az első lökhárító meghatározó stíluseleme a széles alsó légbeömlő; ennek alakját a repülőgépek törzse ihlette. Az N típusokra jellemző, háromszög alakú féklámpával szerelt, dupla tetőspoiler ténylegesen fokozza a leszorítóerőt, és nem mellékesen látványossá teszi a modell farát. A karosszéria színére fényezett kerékív-toldatok és a 19 colos keréktárcsák magabiztos megjelenést kölcsönöznek a Kona N-nek.

A sportos crossoverhez egy új színárnyalatot is kikevertek, amely az ismert Performance Blue egy változata. A Sonic Blue izgalmas kontrasztot képez a karosszéria alsó részét szegélyező, exkluzív piros dekorációval. A Kona N hangulatát olyan egyedi utastéri részletek teszik sportossá, mint a Performance Blue betétek, az ülések, a kormánykerék, a sebességváltó kar vagy a fém pedálok.

A kocsi mindennapi használatát számos vezetőtámogató funkció teszi biztonságossá és kényelmessé. Ezek között megtalálható a ráfutásos balesetet megelőző rendszer, a sávelhagyást gátló rendszer, a sávkövető rendszer, a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer, a távolsági fényszóró asszisztens, az aktív holttérfigyelő és mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet és az intelligens tempomat.

A Hyundai 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek kínálatát. Az új N és N Line típusok sorában minden jelentős járműkategória képviselteti magát, így a márka a legváltozatosabb felhasználói elvárásoknak is képes lesz megfelelni.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/