Itt a még gyorsabb Renault Clio RS
A Renault bemutatta a Clio RS exkluzív Trophy változatát, amely harcosabb külsővel, erősebb motorral, átdolgozott váltóval és futóművel lép piacra. Az autó európai forgalmazása 2015 júniusában kezdődik, és csak korlátozott példányszámban lesz kapható.
A Clio RS 1,6 literes turbómotorjából a mérnökök nagyobb turbófeltöltővel és a szívórendszer átalakításával további 20 lóerőt és 40 Nm nyomatékot sajtoltak ki, így az aggregát immár 220 lóerőt ad le 6800-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 260 Nm-re emelkedett, de 280 Nm is elérhető, köszönhetően a „torque boost” funkciónak a negyedik és az ötödik sebességfokozatokban. Ugyanakkor a motor CO2 kibocsátása 6 grammal csökkent, most 138 g/km.
Az erőforrás mellett a mérnökök a sokat szidott EDC váltóművet is átdolgozták, melynek eredményeként a szerkezet akár 30%-al gyorsabb lett. A lefelé váltás reakcióideje csökkent, mert a kormányon lévő váltófülek útja rövidebb lett. „Sport” módban még rugalmasabb lett az autó, hogy a versenypályán kívül is élvezetesebb lehessen a vezetés. A Stop & Start rendszer normál módban aktív, de „Sport” és „Verseny” módban automatikusan inaktív lesz.
Az alvázon is változtattak, a Clio speciális Trophy felfüggesztést kapott, és elöl 20, hátul 10 mm-rel lett alacsonyabb. Hidraulikus gátlók és finomabb csillapítók veszik fel az út egyenetlenségeit. A kormányáttétel is csökkent (14,5:1-ről 13,2:1-re), így a kormányzás még precízebb és hihetetlenül közvetlen lett. Emellett az autót 18 colos „diamond effect” Radical felnikre húzott 205/40 R 18 méretű Michelin Pilot Super gumikkal szerelték fel, amivel jelentősen nőtt a tapadás. A külső színek választéka egy fekete matt árnyalattal bővült. Az első légterelőn, az ajtókon, valamint az egyedileg számozott küszöbökre „Trophy” címke került fel.
Az utasteret hasonlóképpen Trophy belső csomaggal dobták fel, aminek része a fűtött bőrülések beépített fejtámlával, a karbon mintázatú légbefúvó keretek, ajtófogantyúk és sebességváltó-talapzat, valamint a szaténfényű krómbetétek a légbefúvókon. Opcióként elérhető az RS Monitor fedélzeti telemetria. Rengeteg hasznos és szórakoztató funkciója mellett a pilóta a gázpedál érzékenységét 5 fokozatban állíthatja be.
A Clio RS 220 EDC Trophy egy sorszámozott limitált széria, azoknak ajánlják, akik magas elvárásokat támasztanak egy sportautóval szemben és szeretnek pályanapokra járni. A kocsi európai forgalmazása 2015 júniusában indul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)