/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Mercedes-Benz A-osztály szedán

2018. július 27. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Bővül a Mercedes-Benz kompakt modellcsaládja, az év végén érkezik ugyanis az A-osztály szedán kivitele. A négyajtós, klasszikus háromdobozos modell megkapja az ötajtós A-osztályban bevezetett hatékony erőforrásokat, innovációkat és az S-osztályból ismerős vezetői asszisztens rendszereket, de tágasabb utas- és csomagtérrel bír. Az A-osztály szedán világpremierjére az októberi Párizsi Autószalonon kerítenek sort, gyártása az év végén indul és jövőre érkezik meg a szalonokba.

A Mercedes-Benz áprilisban, a Pekingi Autószalonon már bemutatta az A-osztály hosszú tengelytávú limuzin változatát, ám azt a modellt kizárólag a kínai piacra fejlesztette és ott is gyártja. A most leleplezett európai változat gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, de valamivel rövidebb (4549 mm) és a tengelytávja is szűkebb (2729 mm). Elöl-hátul nagyobb a hely benne, mint az ötajtós ferdehátúban, s természetesen a csomagtere is öblösebb, 420 literes. Külön előny, hogy 950 milliméter széles és 462 mm mély nyíláson át pakolható. Az A-osztály szedán még az ötajtósnál is áramvonalasabb, 0.22-es légellenállási tényezőjével gyakorlatilag egy szinten áll a világrekorder CLA kupéval.

A szedán az ötajtóshoz hasonlóan forradalmi kialakítású belső terével tűnik ki a kompakt autók mezőnyéből. A műszerfal egyetlen ívet alkot az ajtópanelekkel és szabadon álló, szélesvásznú képernyő látható rajta. A fő műszercsoportot és az infotainment kijelzőt magában foglaló elem alapfelszerelés és háromféle verzióban elérhető: két darab 17,78 centiméteres, egy 17,78 és egy 26 centiméteres, vagy két darab 26 centiméteres kijelző kombinációjaként. A digitális képernyőhöz hasonlóan mindegyik A-osztály szedánba beépítik az MBUX mesterséges intelligenciával kiegészített multimédiás rendszert is, amely megérti a természetes beszédet.

Ahogy az ötajtós modellben, úgy a szedánban is jelen vannak a legkorszerűbb vezetői asszisztens rendszerek. A kocsi második szintű autonóm vezetésre képes, kamerái és radarjai 500 méterre előre látnak, asszisztensei pedig a térkép és navigációs adatokat is felhasználják, például a sebesség automatikus megválasztásánál. Alapfelszerelés az aktív vészhelyzeti megállás asszisztens és az aktív sávtartó, valamint a PRE-SAFE Plus biztonásgi rendszer, amely a hátulról bekövetkező karambolok súlyosságát is mérsékelni tudja.

Az új Mercedes-Benz A-osztály szedán gyártása még idén elindul a mexikói Aguascalientes üzemben, majd a világ további négy pontján folytatódik. A vezető gyáregység a rastatti, ahol az ötajtós A-modellt már gyártják.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/