Itt a páncélozott Mercedes S-osztály
Megjelent a Mercedes-Benz kínálatában az új S-osztály páncélozott változata, amely VR9-es ballisztikai védelmet nyújt utasainak. Mindez azonban nem látszik rajta és ugyanolyan kényelmet nyújt, mint a hagyományos kivitel.
Az S 600 Guard legnagyobb előnye, hogy a megjelenése diszkrét, egyáltalán nem látszik rajta az alapos megerősítés. A védőelemeket okosan integrálták a vázba, így sem a belső tér mérete, sem a kényelem nem szenvedett csorbát.
Speciális acél elemekkel bélelték ki a váz és a külső karosszérialemezek közötti üregeket, a repeszek ellen aramid és PE komponenseket használtak, a kritikus helyeken pedig többrétegű védelmet alkalmaztak. A többrétegű ablakokat polikarbonát fedőréteggel látták el, így azok a becsapódó repeszeknek is ellenállnak. Az autó alját is csaknem 100 százalékban páncélzat borítja, ami egyedülálló a civil biztonsági autók szegmensében. Mindezeknek köszönhetően a Mercedes S 600 Guard nemcsak a lőfegyverek, hanem a robbanóanyagok ellen is hatékony védelmet nyújt.
A komoly megerősítések ellenére az S 600 Guard nem különbözik egy mezei S-osztálytól, még a LED-es első fényszórók is felfedezhetők rajta. Négy vagy ötüléses kivitelben érhető el, a csomagtere pedig 350 literes. Utastere pontosan olyan fényűző, mint a normal változaté, és számos kényelmi extrával tehető még exkluzívabbá. Ilyen a lábtartóval és fejpárnával felszerelt, elektromosan elfektethető jobb hátsó ülés, a multikontúr hátsó ülések fűtéssel és energetizáló masszázsfunkcióval, a hátsó PRE-SAFE csomag övelőfeszítőkkel és övlégzsákokkal, a szervómotoros ajtózárás, a hátsó mobil iroda érintőképernyős telefonnal és saját WiFi hotspottal, valamint a „melegség” csomag, ami minden felületet kellemesen meleggé varázsol, amivel a hátul ülők érintkeznek.
Az S-osztályban megismert vezetői asszisztens rendszerek mindegyike a páncélozott modellhez is rendelhető, azonban akadnak olyan tételek, amelyek csakis az S Guardhoz elérhetők. Ilyen például a fűtött szélvédő és oldalablakok, a pánik riasztórendszer, az automata tűzoltó berendezés, vagy a vészhelyzeti friss levegő rendszer, amely gáztámadás esetén nyújt védelmet.
Az S 600 Guard-ot V12-es motor hajtja, amely 530 lóerőt és 830 Nm nyomatékot ad le. Az erőátvitelt hétfokozatú 7G-TRONIC automataváltóra bízták. A nulla-százas gyorsulásról nem érkezett információ, a páncélozott Mercedes végsebességét azonban tudjuk. Ez a speciális defekttűrő Michelin gumik miatt 210 km/óra. Az S 600 Guard adaptív légrugózást kapott, ezért kivételesen komfortos vele utazni. A megnövekedett önsúly miatt természetesen a felfüggesztést alaposan megerősítették, a hátsó tengelyre plusz acélrugókat is felszereltek. A rendszer terheléstől függetlenül tartja a hasmagasságot. A fékrendszer is felnő a feladathoz, a nagyobb méretű tárcsákat elöl 6-dugattyús féknyergek szorítják.
A Mercedes-Benz Guard sorozata az új S 600-zal már kilenc tagot számlál, rendelhető páncélozott kivitel az S-, E-, M- és G-osztályból.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)